L’Institut Joan Amigó i Callau rep el Segell de Qualitat eTwinning pel projecte europeu «Tell me MORE about yourself»

El curs passat es va desenvolupar al nostre Institut un projecte eTwinning, una plataforma que col·labora amb equips educatius de centres europeus amb mitjans per a poder aprendre, comunicar-se, col·laborar i desenvolupar projectes de manera digital tot formant part d’una gran comunitat d’aprenentatge. L’Institut ha estat guardonat amb el Segell de Qualitat eTwinning per l’excel·lent treball realitzat al projecte “Tell me MORE about yourself” d’eTwinning.
El projecte es va desenvolupar amb l’alumnat de 1r d’ESO del curs 2020-2021 i en la matèria d’anglès, donat l’interès que tenim en potenciar l’aprenentatge d’aquesta llengua entre el nostre alumnat. Els objectius del projecte eren establir comunicació amb altres països, en aquest cas, Croàcia, Turquia, França, Itàlia, Polònia i Romania, conèixer altres cultures, fer noves amistats tot treballant amb eines digitals i posar en pràctica els coneixements adquirits en llengua anglesa.

El projecte estava centrat en el canvi climàtic. L’alumnat es va dividir en diferents equips, segons els seus interessos: art, literatura, videojocs, i noves tecnologies. Cada equip, format per estudiants de tots els països, van treballar per descobrir quines són les causes del canvi climàtic i quins són els seus efectes. Partint d’un enfocament local es va anar treballant per abarcar una amenaça de caire mundial, compartint amb tots els socis europeus les seves hipòtesis i conclusions. Finalment, es va dur a terme una acció reivindicativa que va estar emmarcada dins la iniciativa europea Fridays for future, la qual va representar la cloenda del projecte. L’alumnat va desplaçar-se fins a la Plaça del Casal on van llegir un manifest, van fer uns càntics i van preparar uns cartells per conscienciar la població sobre aquesta problemàtica.

Rebre el Segell de Qualitat ha sigut un reconeixement a la feina ben feta i l’esforç del nostre alumnat, ens motiva a seguir desenvolupant projectes d’aquestes característiques i a obrir les portes del nostre institut a altres centres europeus.

Aquest curs, l’alumnat de 1r d’ESO participa al projecte eTwinning «What do you know about European languages?», en el qual l’alumnat donarà a conèixer la nostra llengua, el català, i la nostra cultura a altres socis europeus.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *