L’alumnat de segon d’ESO emet per ràdio tot el que ha après sobre L’oreneta del Collell

Aquests dies l’alumnat de segon d’ESO està transmetent per ràdio tot el producte final sobre L’oreneta del Collell, una de les lectures que hem compartit enguany a l’assignatura de llengua catalana. Hem pogut emetre la crònica gràcies a la col·laboració de l’Espluga FM Ràdio i del periodista Xavier Lozano. Sense la seva participació i sobretot implicació, no s’hagués pogut dur a terme tot aquest projecte.

L’alumnat valora molt positivament l’experiència. Molts d’ells comenten que van passar nervis al principi, en trobar-se sols davant el micròfon. Però poc a poc van saber posar-se en el paper de locutors i es van submergir en la lectura del seu relat.

Aquest relat narrava tot el viatge que hem fet al voltant d’aquesta novel·la, que va començar al desembre, quan vam visitar l’entorn del monestir de Poblet i les Masies per posar-nos en la pell dels personatges de l’època. Aquesta sortida va ser coordinada des de les àrees de ciències socials i llengües (catalana i castellana). Seguidament vam llegir i comentar la novel·la, i posteriorment vam investigar en grups uns temes que hi destacaven, que vam exposar a l’autor quan el vam poder entrevistar.

La crònica a la ràdio ens ha permès valorar que aquest gènere narratiu, que ja cultivaven els personatges de la novel·la en l’edat mitjana, és vigent en els nostres temps.