Joves promeses de l’institut Joan Amigó al Certamen del Casal de l’Espluga

El passat diumenge 30 de maig a les 18 h. va tenir lloc al Parc dels Francolins el lliurament de premis del 44 Certamen literari organitzat pel Casal de l’Espluga de Francolí. Va ser un acte emotiu i bonic que  va permetre apropar-nos als personatges de ficció que havien creat els més petits, així com a algunes de les històries elaborades pels joves. També vàrem poder conèixer els millors treballs en grup, tant de primària com de secundària, i els treballs de recerca premiats, de batxillerat, de final de grau i màsters.

L’alumnat del nostre ’institut va obtenir diversos premis: l’Eva A ,de primer d’ESO, ens va demostrar la importància de l’empatia i la solidaritat amb el seu escrit “El nostre poble, la nostra gent”. El Miquel M, de segon, ens va fer gaudir amb la seva narració   “La llegenda del peix maleït” on un jove valent i decidit és víctima d’un engany. Les alumnes de 4t d’ ESO:  Anna B,  Laia C i  Berta I, també van ser distingides: l’Anna  va escriure un relat versemblant i ple d’intriga on “El pitjor malson” és fa realitat; la Laia va elaborar una història on el narrador és un llibre, però un llibre molt especial capaç de reflectir els sentiments  de cada persona; i la Berta , ens va emocionar amb el seu relat “Diuen que l’amor no mata”.

L’estudi dels diferents parlars de la Conca va ser mereixedor del premi especial en grup. La Júlia B, l’ Anna B, la Mariona G i la Jana S, van realitzar un treball  rigorós i detallat, basat en testimonis orals, que posa de manifest la gran riquesa lingüística i cultural de la Conca com a zona de transició dialectal i en la qual el xipella encara és força viu.

Des de L’institut Joan Amigó i Callau, volem felicitar a tot l’alumnat premiat i encoratjar a tots els nostres joves a seguir participant en aquest Certamen que obre la porta a la recerca, la fantasia i la creativitat literària.