Projecte PERIS

L’Institut Jaume Callís participa al projecte PERIS (Pla Estratègic de Recerca i Innovació en Salut); un programa en el qual el Departament d’Ensenyament juntament amb el Departament de Salut, col·laboren per dur a terme un estudi sobre els trastorns del neurodesenvolupament a l’ESO. En aquest projecte hi participen alumnes de 2n d’ESO dels següents municipis de la Catalunya Central: Centelles, Manlleu, Manresa i Vic.

La participació en aquest programa ens proporcionarà professionals de diferents àmbits de la salut, que faran un acompanyament als alumnes amb dificultats o trastorns d’aprenentatge i un seguiment durant tres anys. És per això que considerem que serà molt positiu tant per alumnes com per les famílies.

Pel que fa als ajuts PERIS per a projectes de l’àmbit de la salut mental, la  VHIR (Vall d’Hebrón, Institut de Recerca) coordina el projecte Trastorns del neurodesenvolupament, fracàs escolar i alteracions conductuals a l’adolescència: estudi prospectiu i de modelització territorial de dos grups d’alumnes d’ESO de la Catalunya Central”,  amb la col·laboració dels doctors Miquel Casas i Sergi Valero de la Vall d’Hebron.