Videoconferència Catalunya-Itàlia

Un dels objectius dins del projecte lingüístic de l’Institut Jaume Callís és el de dotar a tots els alumnes d’una competència comunicativa sòlida.  Una de les eines per assolir aquest objectiu és incrementar el grau d’exposició de l’alumnat a les llengües. Pensem que això pot  contribuir al seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral.

És per això que des de l’Institut  mantenim contactes amb diverses escoles i institucions Europees i treballem amb ells de manera cooperativa.

Actualment, estem portant a terme un projecte Erasmus+ KA101, en el qual docents del nostre centre han pres part en cursos de formació i/o estades d’observació en diferents centres europeus. Amb aquesta voluntat avui, 3 de juny, hem realitzat una activitat conjunta que hem preparat amb un d’aquests centres:  l’Istituto Comprensivo Via Volsinio de Roma, en el qual van fer una estada el desembre passat, dues professores del nostre centre. La col.laboració entre els dos centres, com veieu, continua.

Ha estat una trobada virtual de 17 alumnes de Vic amb 24 alumnes Italians. En aquest centre ells estan estudiant castellà, de manera que els alumnes han mantingut una conversa informal en aquesta llengua.  Organitzats en petits grups amb sis alumnes italians i quatre d’aquí, han parlat sobre les seves experiències, gustos, il·lusions, vivències durant el confinament…També han participat en un Kahoot sobre coneixements de cultura general dels dos països.

Valorem molt positivament la trobada i esperem poder continuar oferint aquest tipus d’activitats tan enriquidores.