Confinament. Activitats per l’alumnat.

En les instruccions publicades pel Departament d’Ensenyament es confirmen les ordres donades dijous:

els centres romandran tancats des del 13 de març fins el 27 de març de 2020, ambdós inclosos, i que no ha de romandre cap tipus de personal (docents, neteja, manteniment, [consergeria, administració]…) ni ningú de l’equip directiu. Tampoc hi haurà serveis mínims

És voluntat del centre minimitzar l’impacte que aquesta mesura pugui tenir en el desenvolupament acadèmic de l’alumnat en aquest curs i, malgrat que encara no es poden prendre totes les decisions sí que es poden adoptar algunes mesures.

Com sabeu, tot l’alumnat està habituat a utilitzar algunes eines telemàtiques que faciliten la comunicació, disseny, realització i correcció d’activitats acadèmiques. Normalment, fem servir plataformes educatives (moodle), llibres digitals, intranet i correu electrònic així com tot el conjunt d’eines per elaborar i compartir documents de l’entorn Google Drive.

Per tant, atenent el nostre Projecte Educatiu, la nostra metodologia habitual i els recursos disponibles el professorat prepararà algunes tasques perquè l’alumnat pugui mantenir el ritme acadèmic i, si es requereix, avançar. Per exemple:

• Activitats i tasques. Tant les pendents com de noves.
  • Repassos
  • Lectures
  • Preparació per la participació en  concursos i altres activitats.
  • Qualsevol altra adaptada a les especials circumstàncies

El professorat es posarà en contacte amb l’alumnat per informar sobre les activitats a través dels canals habituals com (moodle i correu electrònic principalment).

La suspensió d’activitat docent s’ha produït just en el moment en que les juntes d’avaluació estaven reunint-se per preparar els butlletins de qualificacios. En la mesura del que sigui possible, a través de la intranet, us explicarem la forma d’obtenir aquests butlletins de qualificacions quan estiguin disponibles.

En el cas de 2n Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior, en relació a les PAU, ens han comunicat que, en principi, per aquests 14 dies no hi ha canvis i, per tant, cal que s’avanci si es pot.

Es recomana a les famílies que, en la mesura que sigui possible, ajudin els alumnes a planificar un horari d’estudi i treball autònom. Els tutors i tutores col·laboraran en aquesta tasca. És una oportunitat per a fer-se més responsables.

De totes formes cal tenir en compte que, en aquesta situació d’emergència sanitària, el que realment importa és la salut del nostre alumnat i les seves famílies. Lògicament, qualsevol activitat que proposem ha de quedar supeditada a l’estat de salut.

A l’adreça web https://agora.xtec.cat/iesjaume1/tancament/ trobareu les últimes informacions publicades per l’institut.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Si hi ha novetats us seguirem informant.

Una cordial salutació,

Montse Vallés