Confinament. Informació a 3 d’abril de 2020

Comunicat a les famílies i l’alumnat sobre confinament

(Informació rellevant a 3 d’abril de 2020)

Davant la possibilitat que aquest curs no tornem a fer classes presencials, el Departament d’Ensenyament ha determinat que el tercer trimestre s’organitzi pels centres educatius de forma virtual amb activitats avaluables i qualificables. Això afecta a tot l’alumnat tant d’ESO com batxillerats, cicles formatius i ensenyaments esportius.

En el nostre cas aquesta activitat continuarà desenvolupant-se a través dels mitjans que en situació ordinària ja tenim operatius com ara la plataforma digital Moodle, les eines de l’entorn Google Drive, plataformes de llibres digitals i altres.

El canal de comunicació normal entre professorat i alumnat continuarà sent el correu electrònic de centre (@iesjaume1.cat) del que disposa tot l’alumnat. Per tant, l’alumnat rebrà en aquest correu les indicacions que el professorat donarà quant a la realització i correcció de les activitats programades. Les famílies podeu fer servir aquest mitjà per comunicar-vos amb el professorat.

A principi de curs vam fer arribar a les famílies els usuaris i contrasenyes que donen accés al correu electrònic i moodle. Si no disposeu d’accés en aquest moment podeu contactar amb l’adreça aplicacions@iesjaume1.cat per demanar suport.

El correu electrònic també continuarà sent el mitjà de comunicació més habitual amb tutors i tutores que faran un seguiment més personalitzat i mantindran el contacte amb les famílies. Potser rebeu alguna trucada (en mode número ocult) de la tutora o tutor.

Aquesta nova dinàmica requerirà que a nivell familiar es faciliti a l’alumnat un espai adequat per realitzar les activitats i se’ls ajudi a l’hora d’organitzar-se l’horari. Recordeu que el que farem a partir del 14 d’abril és en tots els casos avaluable. No es tracta de substituir les 30 hores de classe presencial setmanal que fan al centre habitualment per 30 hores d’activitats en entorn virtual. Les activitats proposades tindran, normalment, uns terminis de lliurament concrets però amplis.  Amb l’experiència de les setmanes anteriors i la que puguem adquirir en les pròximes potser fem alguns canvis organitzatius i horaris que comunicarem en el seu moment.

Els departaments de cada matèria també han previst activitats de recuperació tant de matèries de cursos anteriors com d’avaluacions del  curs actual.

En aquest moment tots els tràmits relacionats amb la preinscripció i matrícula estan aturats. En el moment que es tornen a activar us avisarem.

Des de l’Institut Jaume I reconeixem l’esforç que les famílies esteu fent  per adaptar i adequar la vostra activitat a la situació de confinament provocada per la crisi del Covid19. El centre vol mantenir un compromís amb la tasca educativa i amb l’aprenentatge i el benestar emocional del seu alumnat en aquests moments de gran complexitat i d’incertesa.

Som conscients també que tots vivim una situació excepcional i no prevista així com de la diversitat de situacions familiars en què es podeu trobar. En qualsevol cas, entenem també que el manteniment de la salut és el primer.

Segons evolucioni la malaltia i el Departament doni instruccions us anirem informant per mitjà de correu electrònic i aplicació TokApp.

Alumnat de 2n de batxillerat i cicles de grau superior interessats en fer les proves d’accés a la universitat

Amb la informació disponible en aquest moment podem determinar:

No es reduiran els continguts. En tot cas, augmentarà l’optativitat per poder descartar durant la prova aquells continguts que no s’han pogut treballar a classe o no han quedat ben consolidats.

El nou calendari de les proves d’accés a la universitat és el següent:

Prova d’accés a la universitat (PAU). Convocatòria ordinària:

Dimarts 7, dimecres 8 i dijous 9 de juliol de 2020

Prova d’aptitud personal (PAP) per a l’accés als graus en Educació Infantil i en Educació Primària. Convocatòria ordinària:

Divendres, 19 de juny de 2020

Alumnat de cicles formatius i ensenyaments esportius

El professorat responsable de cada mòdul, a través de la plataforma Moodle; principalment,  podrà adaptar les activitats necessàries per assolir el màxim possible de competències professionals. Cal mantenir el contacte i la comunicació pels canals habituals perquè poden haver canvis en els materials d’aprenentatge empleats.

Quant al mòdul de Formació en Centres de Treball es preveu la reducció d’algunes hores, cas per cas, que es traslladaran al mòdul de Projecte. És a dir, segons els casos, es podrà reduir el nombre d’hores.

La direcció