El nostre centre guanya la fase regional de les Olimpíades de la Unió Europea!

L’Institut Illa de Rodes ha estat el centre guanyador de la fase regional de les Olimpíades de la Unió Europea a Catalunya, celebrada el passat 20 de febrer a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona.

En aquesta jornada acadèmica, cinc Ambaixadors Júnior EPAS de Batxillerat del nostre centre (Erik Barneo, Laia De Caprio, Roumayssae Taouil, Aya Taouil i Marla Viñales) van representar l’institut en una competició que reunia diversos centres educatius de Catalunya i que tenia com a objectiu aprofundir en el coneixement de les institucions europees i en el debat sobre l’actualitat política de la Unió Europea.

La jornada va començar amb una taula rodona amb experts en afers europeus, que van analitzar el procés d’adhesió a la Unió Europea i la possible flexibilització dels criteris de Copenhaguen. Posteriorment, l’alumnat va participar en una simulació del Parlament Europeu (Mini MEU), en què van assumir el rol d’eurodiputats, van presentar els seus posicionaments, van debatre amb estudiants d’altres centres, van elaborar esmenes en grups parlamentaris i van votar diferents propostes.

Finalment, els participants van redactar un assaig individual de reflexió sobre el tema tractat durant la jornada.

Les dues parts de la competició (la participació en el debat parlamentari i la redacció final) van ser avaluades per un tribunal format per sis experts i membres de l’organització. Després d’unes puntuacions molt ajustades, el jurat va decidir que l’Institut Illa de Rodes era el centre guanyador de la jornada.

Gràcies a aquest resultat, el nostre centre ha estat convidat a realitzar una visita a la Representació de la Comissió Europea a Barcelona i participarà en la fase nacional de les Olimpíades de la Unió Europea, que tindrà lloc a Granada els dies 17, 18 i 19 d’abril.

Des del centre volem felicitar els nostres alumnes pel seu rigor, esperit crític i capacitat d’argumentació, així com pel seu compromís amb els valors democràtics i europeus. Aquesta participació s’emmarca dins del programa EPAS (Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu), que promou la ciutadania europea activa i el coneixement de les institucions de la Unió Europea entre els joves.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut