Xerrada _Alumnes d’Animació Socioesportiva “RAL-LI INTERNACIONAL NOGUERA PALLARESA”

Els alumnes de 2n curs del CFGS d’Animació Socioesportiva estan realitzant una diagnosi del territori que els ajudarà a tenir una imatge més completa de la realitat de l’entorn, per tal d’adaptar els seus projectes d’animació socioesportiva. En aquest sentit, s’ha organitzat un cicle de xerrades i visites amb agents i experts del sector als quals podran entrevistar i els aportaran una anàlisi més concreta de la situació.

La primera xerrada ha estat relacionada amb un dels tres esdeveniments esportius d’interès turístic nacional d’Espanya i és l’únic dedicat als esports d’aigües braves, el “Ral·li Internacional de la Noguera Pallaresa”. Les activitats que s’organitzen en aquest esdeveniment de rellevància mundial responen a la constant evolució que tenen aquests esports, aprofitant que el riu Noguera Pallaresa on se celebra la cita es considera un dels millors d’Europa per a la seua pràctica, que té més de 50 anys d’història.

La xerrada va ser molt interessant per part de la Jus Erguin que, a més a més de ser la tutora del grup, ha sigut i és, una de les components de l’Associació Esportiva del Pallars, del Comitè organitzador del Ral·li i palista campiona i experimentada en diverses competicions de Cayac. Ens va parlar de tot el que comporta organitzar un esdeveniment d’aquest calat  i les diverses competicions que acull, com el Campionat d’Espanya d’Eslàlom, el Descens turístic pels principals càmpings de Sort, el descens de minis, la Copa Catalana i d’Espanya de Joves Promeses de l’eslàlom i els Open de ràfting nocturn i d’esquimotatge i on també s’organitzen diverses activitats per al públic assistent, tant esportives com lúdiques, gastronòmiques i musicals, amb tot allò que comporta per la Comarca.

No tot és fàcil, i també vam debatre sobre les mancances i dificultats de gestió, col·laboració i suport entre els diferents agents implicats, així com el de disposar d’un pressupost massa ajustat que obliga a fer malabarismes perquè tot surta tan bé i espectacular com cada any. Una xerrada que de segur, els alumnes aprofitaran molt. Gràcies Jus!!