Sortida DESPOBLAT DE SANTA CREU DE LLAGUNES_CFGS Guia, Informació i Assistència Turístiques

El passat dijous, els alumnes del CFGS de Turisme van realitzar la visita guiada al Despoblat de Santa Creu de Llagunes, el jaciment més gran de Catalunya excavat en alçada al bell mig del Parc Natural de l’Alt Pirineu, a la Vall de Siarb.

Aquesta iniciativa és un exemple de col·laboració pública i privada entre l’ajuntament de Soriguera, el Parc Natural de l’Alt Pirineu i l’empresa Balmes Blancs, amb Marc Cortina i Gemma Cots com a dinamitzadors turístics. A través del seu projecte “Museu de Camins” i amb la intervenció “estel·lar” de la Nara de Voliaina, han realitzat un treball fantàstic en el procés de gestió, posada en valor i guiatge del recurs al producte turístic. Sense dubte, una visita obligada i un  exemple de “projecte turístic” pels nostres alumnes.

El Museu de Camins és un projecte participatiu de conservació de camins i patrimoni impulsat des del Refugi Vall de Siarb, l’Associació Balmes Blancs, l’Associació País de Terra Roia i el veïnat de la vall, que té com a base la implicació de joves, padrins i padrines, esplais, caus, instituts i universitats. Juntament amb això, i amb el suport d’equips de recerca es recull i es cataloga la informació que permet explicar la Vall de Siarb com una reserva de camins representativa de la resta del Pirineu. Gràcies a la implicació d’institucions, empreses i la participació popular es recupera i es manté el conjunt de la xarxa, retrobant aquell fer comú que forma part de l’essència dels camins, que van ser construïts i cuidats durant segles pels veïns i veïnes de la zona.