Tallers de Nadal 2019

• Tallers a 1r i 2n ESO: lletra amb découpage i confecció d’un ninot de neu.
  • Tallers 3r i 4t ESO: torneig voleibol, torneig tenis taula, saquets espelmes, cuina de nadal, pel·licula, jocs de taula i bingo en anglès

Sortida a Barcelona 2n ESO

Dimecres,18 de desembre, els alumnes de 2n d’ESO van fer una sortida cultural a Barcelona per visitar les basíliques de Santa Maria del Mar i Santa Maria del Pi. A la tarda, van poder gaudir de l’ambient nadalenc passejant per la tradicional Fira de Santa Llúcia, a la plaça de la Catedral.

Podeu veure més fotos clicant sobre la imatge.

L’institut al Teatre Nacional de Catalunya

Els alumnes de 4t d’ESO i de Literatura universal de 1r de BAT han pogut  gaudir, el passat dia 18 de desembre, d’una visita al TNC i de l’assistència a la representació de L’amic retrobat.

És la primera vegada que alumnes del nostre centre han vist tot el que s’amaga darrere l’escenari del teatre més important de Catalunya, el Teatre Nacional. La visita guiada ha permès conèixer tots els espais que formen aquest important equipament cultural: camerinos, magatzems, sales de representació, vestuaris…

La sortida ha tingut el seu moment culminant: l’assistència a l’obra L’amic retrobat, una adaptació teatral de la novel·la de Fred Ulhman magistralment interpretada i que ens ha emocionat a tots.

Podeu veure més fotos clicant sobre la imatge.

L’alumnat de l’aula d’acollida celebra un dinar de Nadal amb plats d’arreu del món

Els alumnes de l’aula d’acollida han celebrat un dinar de Nadal a l’institut. Els nois i noies han portat especialitats culinàries dels seus països d’origen per compartir amb els seus companys i també han tingut ocasió de tastar les postres catalanes que són tradicionals en aquestes festes (torrons, neules i fins i tot tortell de reis).

Durant el dinar es va dur a terme un concurs de coneixements lingüístics, amb endevinalles i embarbussaments inclosos. També es va fer un intercanvi de postals de Nadal, a través de les quals els alumnes es van poder dedicar, en català, bones paraules i bons desitjos per l’any nou.

La trobada, que va servir per estrènyer vincles entre els alumnes recentment arribats, va comptar també amb la visita dels nois i noies de l’Aula Oberta i d’alguns professors.

En els últims anys, un dels canvis més importants i més significatius que s’ha produït als centres educatius de Catalunya ha estat l’arribada continuada i creixent d’alumnat procedent d’arreu del món, i per donar resposta a aquest nou repte educatiu, els centres han anat posant en funcionament aules d’acollida. Aquest curs 2019-20 l’IES Guillem de Berguedà s’ha sumat a aquest projecte que té com a principi bàsic garantir l’aprenentatge de la llengua, l’accés al currículum comú i el procés de socialització d’aquest alumnat.

L’aula d’acollida és l’espai on l’alumnat nouvingut assisteix una part del seu horari escolar per tal que vagi adquirint una major autonomia personal i una millor competència lingüística, a fi de poder seguir el currículum amb tota normalitat.