Nova aula al pati

Aquesta setmana estem d’enhorabona! A partir d’ara, l’institut disposa d’una nova aula al pati.
Gràcies a l’AMPA, hem pogut adquirir 5 taules tipus pícnic fabricades a partir de plàstics 100% reciclats, un material excepcional, i d’acord amb el projecte d’escola verda del centre. Aquest nou espai permetrà fer classes a l’aire lliure tot respirant l’aire pur. Sapiguem cuidar-les i gaudir-ne!
Moltes gràcies, AMPA!

TREBALLEM LA QUALITAT AMBIENTAL DE L’AIRE AMB EDUCACONT I ROBOLOT

L’institut Gaudí s’engresca amb un nou projecte, l’Educacont, aquest és un projecte col·laboratiu entre centres educatius de diferents nivells i d’àmbit nacional. L’objectiu del projecte és mesurar la qualitat de l’aire, en especial (però no en exclusiu) a les ciutats i compartir les dades, de manera que l’accés sigui lliure.

El projecte va acompanyat d’una estació de contaminació basada en la placa de control Arduino en la qual van connectats sensors de temperatura (ºC), humitat (%), concentracions de NO2, (ppb) partícules (ppb) i CO (ppm) que es programaran per va enviar dades al núvol.

EducaCont és un material on el seu potencial no rau tant en l’exactitud de la captació de dades sinó en tot el treball pedagògic transversal que es deriva de la seva posada en marxa, ja que, amb aquest material, l’alumnat no només disposaran de dades recollides per fer-ne el tractament de dades, reflexió sobre el mètode científic i disseny experimental, treballar la conscienciació de la problemàtica, per analitzar i obtenir conclusions, sinó que entendran mitjançant l’aprenentatge tecnològic el funcionament bàsic de molts aparells electrònics que utilitzem quotidianament (sensors, plaques, programació, etc)

Alumnes de 1r de BAT visualitzant les dades recollides en una hora

 

 

Premis TDR de la Societat Química Catalana

El passat dimecres 19 de maig, durant el XXXIII Debat de Química que organitza l’IEC, l’alumna de 2n de BAT Marina Vicente Peralta va rebre el diploma com a finalista de la XV edició de la convocatòria dels Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat pel seu TDR Detecció de sang en un crim; fer sortir el rastre a la llum,  i podrà gaudir d’una activitat científica en línia que atorga també la Societat Catalana de Química.

Enhorabona Marina!

https://twitter.com/scq_iec/status/1390189435447304194?s=12

 

Classificats a la final del Campionat de Catalunya de CATSKILL

Enhorabona a l’equip de Catskill de l’Intitut Gaudí.

Felicitats Anaïs, Héctor i Xènia pel vostre esforç….us heu classificat!!!!
El 26 d’abril va tenir lloc el Campionat de Catskill de Catalunya, el qual va participar, en aquesta primera prova, Anaïs Campos alumna de 2on TAPD de l’ Institut Gaudí.
La prova va realitzar-se simultàniament en les sedes respectives de cada institut participant de Catalunya .
Aquest any, l’alumnat ha realitzat en un entorn adaptat a la realitat tasques pròpies de la seva professió, això els ha permet mostrar les habilitats i les competències professionals dels alumnes que hi participen.
Les proves estan inspirades en les descripcions tècniques que regeixen la competició internacional Worldskill Competition.
L’objectiu d’aquestes proves és promoure l’alta qualitat dels estudis de formació professional i promoure,impulsar i prestigiar la formació professional.”

 

Concurs de Sant Jordi

A l’abril,cada imatge i paraula val per mil!

Enguany en el concurs de Sant Jordi de l’institut Gaudí hi ha tres modalitats. Una és de poesia (haikus), i les altres dues, de prosa (microrelats de terror i carta a un personatge literari). Totes tres modalitats han d’anar il·lustrades amb un dibuix o una fotografia i poden expressar-se en català, castellà, anglès o francès. Com cada any hi haurà tres categories: primer i segon d’ESO, tercer i quart d’ESO i cicles formatius i batxillerat. Per qualsevol dubte a l’hora de participar adreceu-vos al professorat de llengües.

Molt bona diada de Sant Jordi!

Uneix-te a la campanya per un llenguatge igualitari

L’alumnat de 1r CFGS de promoció d’igualtat de gènere hem dissenyat campanyes per conscienciar i fomentar l’ús d’un llenguatge igualitari en la ciutadania. Properament, us farem arribar nous materials i eines que us ajudaran a aplicar un llenguatge escrit i oral inclusiu que promogui  una societat més igualitària.

Materials: