Finalitza la Setmana de la Ciència 2019

La Setmana de la Ciència és una efemèride a nivell internacional, que se celebra cada any al voltant de Sant Albert (15 de novembre).

Al nostre institut ho hem celebrat des de tres vessants: sortides, conferències, i activitats d’aula.

Pel que fa a les activitats d’aula, la diversitat ha estat enorme: Anàlisi comparatiu i identificatiu de minerals i roques, estudi d’un moviment rectilini, comparativa del grau d’absorció de diferents esponges, construir un espectroscopi casolà, elaborar maquetes de diferents cèl·lules, comprovar la llei de Boyle dels gasos ideals, extracció de cafeïna del cafè, determinar la calor de reacció en una neutralització, etc.

Les conferències s’han centrat en la campanya de divulgació sobre les malalties minoritàries, tema de la Marató d’enguany, i han estat dirigides a tot l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, i de 1r i 2n de batxillerat.

En el capítol de sortides, n’hem realitzat a quasi tots els nivells: a 1r d’ESO s’han realitzat tallers de geologia a Gallecs. Amb 2n d’ESO hem anat al Museu de la Ciència i Tècnica de Terrassa per a realitzar el taller d’experiments de física de la Mentora Alsina, que hem complementat amb el recorregut de l’energia i visita lliure. Hem visitat el mateix museu amb 3r d’ESO per a realitzar el taller de reaccions químiques, i també amb 2n de batxillerat científic per al taller de física de partícules. Finalment, l’alumnat de 4t d’ESO de física i química han tancat la Setmana de la Ciència amb la visita al Tibidabo per a realitzar el taller Fisdabo, que aprofita les atraccions i instal·lacions per a l’estudi de la física, la tecnologia i el medi ambient.

Des del Departament de Ciències Experimentals agraïm el suport de totes les persones que ho heu fet possible. Salut i Ciència!