Informació a les famílies de 2n de batxillerat i a l’alumnat de 2n curs de cicles de grau superior

Benvolgudes famílies i benvolguts/des alumnes:

Us volem comunicar la següent informació relativa a les PAU 2020 (Proves d’Accés a la Universitat) adreçada des del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC).

En relació amb la situació excepcional davant la qual ens trobem per tal de minimitzar el risc de contagi per coronavirus COVID-19 entre la població, el CIC informa que:

– Es manté la prova d’aptitud personal (PAP) d’accés a diferents graus universitaris.
– Atesa la situació excepcional en la qual es troba el país, en aquests moments es treballa en un escenari d’ajornament generalitzat de totes les proves. Per a la celebració de les proves PAU, les noves dates s’escolliran entre el 22 de juny i el 10 de juliol, en convocatòria ordinària, i abans del 10 de setembre, en convocatòria extraordinària.

El nou calendari de proves d’accés a la universitat es consensuarà en el marc de la Comissió d’Accés i Afers Estudiantils del CIC i, per tant, es prendrà una decisió col·legiada entre el Govern, les universitats i els representants d’estudiants.

En aquesta reunió, també s’acordarà una flexibilització en el model d’examen, d’acord amb el fet que l’alumnat ja ha completat tres quartes parts del curs corresponent a segon de Batxillerat.

Mentrestant, des del CIC es vol fer arribar als estudiants i a les seves famílies un missatge de serenor, atès que, en tot moment, es garantirà que els alumnes de la convocatòria 2020 accedeixin a la universitat respectant els principis d’igualtat, mèrit i capacitat que sempre, i també en circumstàncies excepcionals, han de regir l’accés i l’admissió als estudis universitaris.

Cordialment,

Coordinació de Batxillerat, Coordinació de Cicles i Direcció.

Mollet del Vallès, 27 de març de 2020.