Bojos per la Ciència 2020: Alumnes del Gallecs entre els seleccionats

Bojos per la ciència és un programa que organitza la Fundació Catalunya La Pedrera adreçat a estudiants de 1r de batxillerat amb l’objectiu de fomentar les vocacions científiques entre els joves i potenciar l’excel·lència educativa dins dels diferents camps de recerca proposats: Supercomputació, Bioquímica, Ciències de la Terra,  Bioenginyeria, Biomedicina, Química, Noves tecnologies, Medicina, Economia, Física, Matemàtiques i Nutrició.

Arnau Mendoza i Eric Jiménez, alumnes de 1r de batxillerat científic han participat en el procés de selecció, que valora els següents aspectes:

• Tenir un bon expedient acadèmic.
  • Mostrar bones habilitats interpersonals i de comunicació.
  • Tenir un bon nivell d’anglès oral i escrit.

El nivell de les aspirants és molt alt, i després de les successives entrevistes i proves escrites afegides, tots dos han estat seleccionats per al programa en les disciplines de química i física, respectivament, a les quals aspiraven en primera opció.

Els cursos s’imparteixen en col·laboració amb centres de recerca i institucions d’excel·lència a nivell internacional de Catalunya i consisteixen en sessions teoricopràctiques que es duen a terme en diferents dissabtes durant l’any i en les quals es tracten diferents temes científics dins de l’àmbit de recerca del curs.

Dins el programa Bojos per la ciència, l’alumnat treballa als propis centres de recerca juntament amb investigadors pioners en el seu camp. D’aquesta manera poden experimentar com es fa ciència en un centre de recerca internacional, fet que els permetrà guanyar experiència pràctica en les últimes metodologies d’avantguarda, així com posicionar-se per a una possible carrera professional dins la branca científica que hagin escollit.