1r premi al concurs de treballs de recerca de Salut de Catalunya

L’alumna de 2n biosanitari, Núria G. C., ha merescut el primer lloc en el XVI Premi PRBB de Recerca en Ciències de la Salut i de la Vida per a estudiants de batxillerat. L’acte es va dur a terme el dijous 29 d’abril, per via telemàtica.

El convoca la Facultat de Ciències de la Universitat Pompeu Fabra i el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), amb el propòsit comú d’incentivar la recerca en ciències biomèdiques.

El jurat, dels més de 200 treballs seleccionats de tot el país, ha triat com a millor “Intel·ligència artificial aplicada al diagnòstic precoç del melanoma”.

La Núria va desenvolupar un programa informàtic que pot identificar si una lesió de la pell és o no un melanoma a partir d’una imatge presa amb una càmera o un smartphone. Així, doncs, va aconseguir demostrar que un sistema d’Intel·ligència Artificial pot diagnosticar amb molta precisió i velocitat el càncer de pell. De fet, el seu algoritme pot aconseguir un 94% d’eficiència de precisió. El jurat, en la seva valoració, va destacar que la Núria va aprendre a programar des de zero per poder dur a terme el seu treball de recerca.

Aquest TdR també va merèixer el 1r premi del concurs de l’Ajuntament de Cornellà, branca científico-tecnològica.

Subratllem que l’ha tutorat la Dra. Rosa Riera, professora de biologia. Un altre treball que dirigia també va ser premiat al concurs de Cornellà. Queda clar que és un exemple i model de professionalitat.

Felicitem de tot cor la Núria, alumna exemplar, que ha fet l’ESO i el batxillerat a l’Institut. Aviat marxarà, però enrere deixa un record inesborrable, amb intercanvis internacionals (des de 1r d’ESO a Verona, fins a l’illa de la Martinica el curs passat), concerts i, sobretot, un expedient immillorable. Ha tret profit de tot allò positiu que li ha ofert l’Institut.

Notícia a la UPF:

Notícia sobre el treball al Citilab: