Sortida al Museu de Matemàtiques de Catalunya

L’alumnat de 3r d’ESO va visitar el Museu de Matemàtiques de Catalunya (Cornellà) el passat 29 de novembre i 5 de desembre. Ja és el tercer any que realitzem aquesta sortida i sempre acabem descobrint coses noves i aprenent al mateix temps que juguem i ens divertim.

Enguany, vam poder gaudir de la gimcana matemàtica i d’una visita dins del museu. En primer lloc, els nois i noies es van organitzar en petits grups per tal de resoldre enigmes matemàtiques, uns de més fàcils i d’altres de més difícils, de manera col·laborativa en un itinerari pel Parc de Can Mercader. En segon lloc, vam visitar l’exposició “Experiències matemàtiques” on, a través de la manipulació directa dels materials, l’alumnat va afrontar diferents reptes matemàtics relacionats amb el càlcul, la combinatòria, la gemometria i l’estadística.

Per acabar, ens agradaria exposar algunes de les reflexions que els nois i les noies van fer després de visitar el museu. Aquí us en deixem una mostra:

“L’excursió ha sigut molt xula, la part que més m’ha agradat ha estat quan hem entrat a les sales per resoldre incògnites”

“A mi, personalment, em va encantar. Sobretot la primera i última part i també vaig aprendre moltes coses que ja he fet servir a casa.”

“He après que les mates no són avorrides”

“El que més m’ha agradat ha estat poder fer jocs de lògica amb els meus companys perquè ha sigut molt interessant”

Tant l’alumnat com el professorat acompanyant vam gaudir molt de la sortida!