Quinzena de la ciència a 3r ESO: taller ‘Cuinem amb la ciència’

Per començar amb la quinzena de la ciència, el dia 10 de novembre els alumnes de 3r d’ESO van participar en el taller ‘Cuinem amb la ciència’, a càrrec de l’associació eXplòrium a les nostres dependències.

En aquest taller els alumnes van poder veure la relació entre la química i la vida quotidiana, fent-se diferents preguntes, com ara aquesta: en quin moment cal posar la sal quan cuinem un brou o quan cuinem verdura?

Mitjançant diferents experiments de caràcter casolà i relacionats amb la cuina, els alumnes van poder posar en pràctica d’una manera senzilla el concepte d’òsmosi, diferenciar un procés físic i un procés químic, comparar la hidrofòbia de diferents aliments, i altres conceptes químics tot comprovant que la ciència ens envolta en la nostra vida diària.

El món de la cuina ha anat relacionat sempre amb la química i la bioquímica, els processos de cocció, ebullició, conserves amb sal i fum, melmelades, llaunes… tot sense excepció passa per anys aplicant la ciència. En aquest taller, els alumnes de tercer han pogut respondre les preguntes que ens ofereix el món de la cuina, experimentant per tal de trobar-ne la resposta. Tot plegat des d’una perspectiva científica.

1. Montse

Quina manera més divertida i pràctica d’aprendre! Ningú podrà dir que això no es pot aplicar a la vida quotidiana.
    És d’agrair que la vida i l’aprenentage vagin agafats de la mà, tot és més senzill si hi veus una utilitat.