MISSIÓ,VISIÓ I VALORS DE L’INSTITUT ESTEVE TERRADAS I ILLA:

Missió de l’Institut

La missió fonamental de l’Institut Esteve Terradas i Illa és formar, orientar i acreditar el nostre alumnat d’acord amb els objectius i finalitats desplegats a les lleis educatives i la identitat pròpia de l’Institut, per tal que assoleixin els coneixements, les habilitats, les actituds, els valors i les capacitats que facilitaran el seu desenvolupament integral com a individus en la societat al llarg de la seva vida.

Com a centre educatiu, tenim una gran responsabilitat social, i per tant la nostra missió és també donar el millor servei a la resta de grups d’interès:  Departament d’Ensenyament, famílies, empreses, instituts i escoles, fundacions i entitats amb les quals col·laborem.

Visió de l’Institut

L’Institut Esteve Terradas vol ser un centre excel•lent en tots els àmbits, arribant a ser un campus de referència a Cornellà i al Baix Llobregat, que:

• proporcioni al nostre alumnat una formació de qualitat d’acord amb els principis d’excel•lència i equitat.
  • satisfaci les expectatives de les famílies envers l’educació dels seus fills i filles.
  • sigui obert i actiu davants dels nous reptes i innovacions emergents en la societat.
  • doni el millor servei a les empreses, fundacions i entitats amb les quals col·laborem.
  • assessori, orienti i acrediti treballadors/es en actiu.
  • faci ús social dels seus espais per atendre necessitats que sorgeixin a l’àrea d’influència.

Valors de l’Institut

L’Institut Esteve Terradas es defineix com català, laic, integrador,  respectuós amb totes les cultures i ideologies, coeducador, responsable socialment, respectuós amb el medi ambient, democràtic i obert al canvi i al progrés. Està implicat en la millora de la qualitat dels ensenyaments i serveis que proporciona a l’alumnat i a tots els grups d’interès.

Tot això es treballa des de diferents àmbits:  Des dels propis currículums, a la tutoria, al servei de mediació, des del projecte de coeducació, des del servei comunitari, mitjançant l’aula d’acollida, les SIEI (Suport Integral a l’Escola Inclusiva), des de les diferents coordinacions i des del propi exemple de les persones.