V Concurs de Cristal·lització a l’Escola

El divendres 6 de maig va tenir lloc al Museu CosmoCaixa de Barcelona la jornada final del V Concurs de Cristal·lització a l’Escola. L’institut hi va participar per segon any consecutiu amb un grup d’alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat de l’assignatura de Química amb el professor Paco Mengual.

La trobada està organitzada per les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona i Rovira i Virgili, juntament amb l’Obra Social “La Caixa. En aquest projecte de divulgació científica els professors de secundària reben una formació en cristal·lografia a les universitats i després traslladen la seva experiència a l’aula. Amb els cristalls obtinguts pels alumnes s’organitza després la jornada amb format de congrés científic on s’escullen els guanyadors.

Aquest any, el nostre equip comptava amb l’assessorament de la professora de Visual i Plàstica Montse Miralles. El treball presentat es titulava Bosc d’Ànimes, i com si d’una obra d’art es tractés, tenia la seva pròpia iconografia, on metafòricament, cadascuna de les ànimes multiculturals (cristalls) era una figura del joc de la vida. Algunes estan creixent i van mostrant els seus fruits. Altres arriben lluny, assoleixen l’èxit. Desgraciadament, hi ha ànimes que han acabat de jugar i han deixat la seva petjada a la resta.

Enhorabona pel vostre projecte!