Preinscripció Cicles Formatius Grau Mitjà

Atenció!! El dia 9 de juny és l’últim dia per al lliurament de documentació (la preinscripció acaba el dia 8), si per al dia 9 s’ha de presentar documentació presencialment al centre, contactar per telèfon (93 653 1659) en horari de secretària (de dilluns a divendres de 9:00h a 13:30h), per concertar hora. Gràcies

La premissa general ha de ser reduir al màxim els tràmits presencials, substituint-los per actuacions telemàtiques. La preinscripció i documentació, si s’escau, s’enviarà escanejada o fotografiada mitjançant un correu a la següent bústia electrònica: a8043671@xtec.cat . Important, posar en l’assumpte: Preinscripció CCFF GM (copieu i enganxeu).

Com fer la preinscripció?
La preinscripció s’ha de fer per Internet a l’adreça gencat.cat/preinscripcio. També en aquest mateix enllaç trobareu tota la informació i documentació necessària per a fer la preinscripció
• El codi del nostre Institut és: 08043671

Com es tramita la sol•licitud?
La sol•licitud de preinscripció es pot presentar de dues maneres:
• Sol•licitud electrònica (en aquest cas, no s’ha d’enviar cap documentació al centre)
• Sol•licitud amb suport informàtic (la documentació s’ha d’enviar per correu electrònic al centre)

Qui pot fer una sol•licitud electrònica?
• Alumnat amb identificació electrònica (l’idCAT Mòbil, DNI electrònic o altres certificats digitals) i amb l’identificador IDALU.

Qui pot fer una sol•licitud amb suport informàtic?
• Alumnat sense cap sistema d’identificació electrònica.
• Alumnat de fora de Catalunya.
• Alumnat de Catalunya que no disposi de l’IDALU.

Quan això no sigui posible (preinscripció telemática), i en cas de venir presencialment a fer el tràmit, s’han de tenir en compte les següents indicacions:

• Per accedir al centre primer s’ha de concertar cita prèvia per telèfon.
  • L’atenció presencial al centre serà els dies 5 i 8 de juny de 9:00h a 13:30h. El día 9 de juny solament per presentació de documentació de 9:00h a 13:30h
  • Del 2 al 9 de juny podeu demanar cita prèvia al telèfon 93 653 1659 de 9:00h a 13:00h
  • Ha de venir el menor nombre possible de persones a fer gestions (preferible, 1 sola persona).
  • S’ha de portar original i fotocòpia de la documentació que s’aporta i el seu propi bolígraf.
  • És obligatori portar mascareta per fer el tràmit i es recomana utilitzar guants.
  • No han d’acudir al centre les persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin símptomes; en aquest cas, poden autoritzar per escrit a una altra persona a portar la sol·licitud i la documentació.

Calendari 2020-2021

Preinscripció

• Difusió de l’oferta inicial: 29 de maig
  • Presentació de sol·licituds (tramesa electrònica o resguard de la preinscripció): del 2 al 8 de juny
  • Presentació de documentació: fins al 9 de juny
  • Publicació de les llistes amb barem provisional: 9 de juliol
  • Presentació de reclamacions: del 10 al 14 de juliol
  • Publicació de les llistes amb barem definitiu un cop resoltes les reclamacions: 15 de juliol
  • Sorteig del número de desempat: 15 de juliol
  • Publicació llista ordenada definitiva: 20 de juliol
  • Difusió de l’oferta final: 28 de juliol
  • Publicació llista d’alumnat admès: 30 de juliol

Les dates proposades del mes de juny i posteriors són provisionals i poden variar en funció de l’evolució de la pandèmia.

• Període de matrícula: del 1 al 7 de setembre

Oferta Cicles formatius de Grau Mitjà

Codi Denominació Cicle Familia Professional
AG10 Gestió Administrativa Administració i gestió
EE10 Instal·lacions elèctriques i automàtiques Electricitat i electrònica
FM20 Mecanització Fabricació mecànica
FM10 Soldadura i calderería (2n Curs) Fabricació mecànica

Criteri de prioritat per a l’assignació de les places
Quan el nombre de sol·licituds de preinscripció és superior a l’oferta de places s’aplica el criteri de prioritat per ordenar les sol·licituds i assignar les places. A cada sol·licitud se li assigna de manera aleatòria un número que ha de servir per ordenar-les en cas d’empat, a partir del resultat del sorteig públic del número de desempat.

Les sol·licituds s’ordenen segons les diferents vies d’accés als cicles (estudis o curs que permeten l’accés) i, dins de cada via, segons la qualificació mitjana dels estudis o el curs o de la prova d’accés.
Segons la via d’accés es fan les següents reserves de places:
– Via d’accés: graduat en educació secundària obligatòria o estudis equivalents; reserva del 60%.
– Via d’accés: PQPI; reserva del 20%; també hi accedeixen els alumnes procedents de la formació professional bàsica.
– Via d’accés: prova d’accés (o exempció) o del curs específic d’accés o per altres titulacions que permeten l’accés; reserva del 20%.

Els alumnes dels Programes de formació i inserció que han superat les proves d’accés o han obtingut l’exempció de la seva realització accedeixen per aquesta via i participen en el procés amb la qualificació obtinguda a la prova.
Per desfer les situacions d’empat després de l’aplicació de tots els criteris, s’aplica el resultat del sorteig. Si per alguna de les vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades corresponents, les vacants es reparteixen a la resta de les vies de forma proporcional.
Documentació acreditativa: certificació de la qualificació mitjana dels estudis o del curs o de la prova d’accés.
Si l’alumne encara cursa els estudis en el moment de presentar la sol·licitud, se li calcula la qualificació mitjana dels cursos d’aquests estudis ja avaluats definitivament.
Si la qualificació de la prova d’accés no és numèrica, es considera que és un 5.
Si en la certificació acadèmica al·legada dels estudis que donen dret a l’accés la qualificació mitjana és qualitativa, s’aplica la taula de conversió.

Més informació i inscripció a la web del Departament d’Educació