Caffè d’Autore Col•labora amb la Formació dels Alumnes

20 d’abril de 2012

Una selecció d’alumnes de Serveis en Restauració (grau mig i superior) participen en una masterclass de cafès

El passat dia 20 de Abril, alumnes de 1er i 2on de CFGM de Serveis en Restauració i de 1er de CFGS de Direcció de serveis en Restauració, acompanyats per els professors Xavi Iglesias i Jordi Cristià, varem tenir la gran sort de poder assistir a una masterclass sobre el cafè de la mà del Sr. Àlex Colet de Caffè d’autore. Caffè d’autore és el centre, on La Spaziale, investiga sobre el món del cafè i les maquines espresso, per aconseguir el millor producte final.

Van ser unes hores molt interessants, on el Sr. Alex Colet va començar explicant la recol•lecció del cafè i va acabar amb l’espresso com a producte final. Varem poder gaudir en directe de la transformació que fan els grans de cafè verd durant el procés de torrefacció. Amb un tast brasiler varem aprendre a reconèixer diferències en el cafè torrat, els passos que s’han de seguir al fer el tast, quins son els paràmetres que es tenen en compte a l’hora del tast…

Va parlar sobre el funcionament intern de la màquina d’espresso, cosa que ens va ajudar a entendre que els paràmetres marcats per a l’espresso són els que són i no uns altres, i també ens va explicar com s’ha de fer una bona posada a punt d’una màquina, com detectar els possibles problemes, la importància tant gran del molinet, i com tenir cura de tots els aspectes relacionats amb l’espresso.

En conclusió, ens va mostrar el ampli camí que hi ha sobre el coneixement del cafè i ens va transmetre més ganes i entusiasme per aprofundir en els coneixements sobre el cafè.

Des d’aquí i representant a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, agrair-li el temps i entusiasme que ens va dedicar el Sr. Àlex Colet i  Caffè d’autore per fer possible aquesta trobada i esperem poder tornar a gaudir-ne d’una altra.

Loli Rubio, José Mario Estrada i Joel Montalbo
Alumnes de 1er de Direcció en Serveis de Restauració

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *