Projectes globalitzadors d’ESO

La setmana del 18 al 22 de març han tingut lloc els projectes globalitzadors d’ESO.

Projecte de 1r d’ESO

A 1r d’ESO el projecte globalitzador es diu Emociona’t . El tema central del projecte són les emocions i s’emmarca dins l’objectiu transversal de 1r d’ESO de potenciar l’educació emocional i principalment, l’autoconeixement.

L’alumnat ha treballat en petits grups i ha fet activitats molt diverses: visionar la pel·lícula Inside Out, crear una emoticona per identificar les diferents emocions,  reflexionar sobre com es resolen els conflictes a través de diferents dinàmiques de grup, representar un role play davant de tota la classe i, finalment, gravar un curtmetratge expressant una emoció. A més, cada dia, els últims vint minuts de classe han fet relaxació i s’han introduït en la pràctica del Mindfulness! Per tancar el projecte hem anat al Torrent de les Abelles a fer una activitat de cohesió de grup.

Projecte de 2n d’ESO

El projecte de 2n d’ESO és Preparem Sant Jordi

L’alumnat  de 2n d’ESO  ha preparat un seguit d’activitats i tallers per a realitzar el dia de Sant Jordi. El projecte comença amb una contextualització de la festa de Sant Jordi, la  llegenda, l’origen i la tradició. En segon lloc,  ha dissenyat tallers de caràcter lúdic,  que han permès que  tot l’alumnat  reflexioni sobre la cooperació, el treball en equip i el respecte, i un decàleg de bones pràctiques. Finalment, ha elaborat  el cartell publicitari per a què tothom pugui triar i apuntar-se al taller que més li agradi.

Projecte de 3r d’ESO

El projecte globalitzador Posem en marxa el COCO de 3r d’ESO consisteix a provocar una reflexió sobre l’anomenat “COnsum COnscient“, concepte que fa servir el programa de TV3, emès per internet, “Objectiu: residu zero”.

L’alumnat és introduït en la qüestió a partir del visionat de presentacions sobre medi ambient i alimentació, de capítols de l’esmentada sèrie i d’una xerrada duta a terme per una tècnica de l’Ajuntament de Rubí. Els productes finals que han de preparar els/les alumnes, que treballen en equips de quatre,  són un vídeo-clip en defensa del consum conscient i la preparació d’un esmorzar sostenible. En la franja horària de cloenda es projecten tots els clips i es presenten els esmorzars, que són compartits i tastats pels assistents, com si d’una fira es tractés.

Projecte de 4t d’ESO

El projecte de 4t d’ESO es diu Duc Escape i es tracta de dissenyar un joc d’escapada que inclou enigmes de totes les assignatures. L l’alumnat de 4t d’ESO ha elaborat el dossier del joc i ha realitzat els decorats per a la posada en escena. Cada joc s’ambienta en un tema triat per l’alumnat mateix (un camp de concentració, una màquina del temps, un robatori en un museu…) i el dia de Sant Jordi hi jugaran els companys de 4t d’ESO i també hi vindran a jugar els alumnes de 3r d’ESO.