Intercanvi amb Bèlgica i estada a Londres

La segona quinzena d’abril hem rebut 16 alumnes belgues de l’escola Saint Bavo de Ghent amb el tema de l’evolució humana com a centre d’interès de l’intercanvi. El fruit d’aquest treball s’ha exposat a la Sala d’Actes en forma d’historiogrames.

Com a activitats de coneixement de l’entorn, s’ha fet una visita al Cosmocaixa i un recorregut per indrets emblemàtics de Barcelona,  com ara la Sagrada Família i o  el camp del Barça. També s’ha aprofitat la celebració de la diada de Sant Jordi per fer una gimkhana amb  la ruta cervantina de  Don Quijote a Barcelona.

Durant la mateixa setmana, un grup de 15 alumnes de 1r de batxillerat i de 4t d’ESO ha anat a Londres on han ampliat els coneixements d’anglès amb classes  interactives al matí.

Han visitat un munt d’indrets de la ciutat: Picadilly Circus, China Town, Leicester Square, Green Park, Buckingham Palace, St James’ Park, Westminster Abbey, Parliament Square, The tower of London, Tower bridge, St Paul’s Cathedral, Camdem Town, The British museum i The National History Museum.

L’alumnat ha estat allotjat amb famílies al barri residencial de Ealing, un lloc tranquil amb cases adossades d’ estil anglès senyorial.

Els objectius dels intercanvis són eminentment lingüístics, ja que la llengua vehicular és l’anglès, però, a més, hi ha altres aspectes que també es treballen: el coneixement de l’entorn, la cultura, les tradicions, les formes de vida … Tot plegat fa que  el centre i els alumnes considerin que ha estat una gran experiència que esperem poder tornar a repetir l’any vinent.