Campus Ítaca 2020

Enguany,  cinc alumnes de 3r d’ESO tornaran a prendre part en el  Campus Ítaca organitzat per la Universitat Autònoma de Bellaterra. La finalitat d’aquest campus és que els nostre jove alumnat realitzi un seguit d’activitats que li permetin experimentar que aprendre és una cosa fascinant.

Aquest és el 13è any que el nostre centre participa en el Campus Ítaca  juntament amb vuitanta centres més de tota Catalunya. En total hi participen al voltant de 400 alumnes.

Les activitats que s’hi desenvolupen van des de debats sobre temes d’actualitat, fins a simulacions per resoldre un cas judicial. També es realitzen projectes on l’alumnat, distribuït per grups,   desenvolupa projectes  com ara fabricar un robot, fer un programa de ràdio, crear  un video-clip, estudiar en un laboratori els secrets de la fecundació in vitro, portar a terme  excavacions arqueològiques, etc.

Si a tot això s’hi suma  que durant el campus han pogut gaudir de les instal.lacions esportives de la UAB i que fan activitats culturals sobre les diferents facultats de la universitat, tindrem un dibuix acurat de tot el que envolta aquest campus.

No és d’estranyar doncs, l’èxit que té entre el nostre alumnat i també entre les famílies. En acabar el campus, famílies i alumnat participen en una festa de cloenda i poden veure les exposicions del projectes que han fet els diferents grups d’alumnes durant el campus.

Enguany, el nostre alumnat té assignat  el 1r torn, del 25 de juny al 3 de juliol, i per fer la selecció de l’alumnat, se seguiran els paràmetres que marca la UAB.

Cal dir que amb aquest projecte el centre també es benficia de la possibilitat que tots l’alumnat  que estudia al Duc de Montblanc, tingui més possiblititats d’assolir una de les beques Ítaca Santander que es donen per ajudar a pagar la carrera d’alumnes que tenen molt bons resultats i unes condicions econòmiques o socials desafavorides.