Parlem de la sostenibilitat de les mascaretes

A ECOHEROIS I ECOHEROÏNES PARLEM DE LA SOSTENIBILITAT DE LES MASCARETES

Fins fa poc portar mascaretes era una cosa ben estranya…i ara les hem de portar cada dia! Tots sabem que això contamina molt!!!! Una cosa nova que llencem quan ja no es pot fer servir més! com si no llencessin ja prou coses…

Per això, l’alumnat de 2n d’ESO que fem l’optativa d’Ecoherois i Ecoheroïnes hem estudiat com s’usen les mascaretes i els tipus de mascaretes que hi ha. I tot el que hem descobert ho hem escrit en diferents posters. Ah! i fins i tot hem fet un concurs de posters.

Hem descobert quant de temps podem portar posades les diferents mascaretes. La de tela la podem portar posada durant un dia més o menys, i la hem de posar a rentar a 60°. La mascareta quirúrgica la podem portar unes 4 hores posada, i després s’ha de llençar. La mascareta FFP2 també s’ha de llençar després de fer-la servir durant 8 hores.

Del que ens hem adonat és que moltes mascaretes s’acaben llençant perquè no es poden reciclar. Ens preocupa la contaminació, perquè hem de llençar moltes mascaretes. Per tant el millor que podem fer si estem sans és portar mascaretes de tela! I tu ja ho fas?

Text adaptat a partir de la notícia redactada per l’alumnat de 2n d’ESO F.

Cartell guanyador del concurs de cartells sobre diversos tipus de mascaretes que es va celebrar a la classe de 2n B.