1 origami, 1 euro per La Marató de TV3

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO i de l’optativa d’EVP de 4t col·laboren en la recaptació de La Marató de TV3, que aquest any anirà sobre la Covid.

La Fundació MGC és qui ens proposa i organitza aquesta bonica i solidària proposta, en què cada origami es bescanvia per un 1 euro.

La Covid fa que aquest any per primera vegada el lliurament sigui virtual, però al centre, d’acord amb l’ideari Escola Verda (DucVerd), hem elaborat les grues amb paper reutilitzat i reciclable. Les grues a més formaran part de la decoració de les aules tant per Nadal com posteriorment.

Per saber més sobre aquesta iniciativa a la qual els darrers anys ens afegim:

La llegenda oriental coneguda com “el fil vermell del destí” explica que hi ha persones que estan destinades a conèixer-se gràcies al fil que ens acompanya des que naixem. El fil està lligat als dits petits de la  i es pot allargar, tensar i destensar, però no es pot esquinçar ni desaparèixer: tant és el temps i la distància que hi hagi entre aquestes persones.

Malauradament, enguany hem de guardar les distàncies físiques entre nosaltres per a un bé comú. Precisament això, però, ens ha fet pensar que, malgrat no poder abraçar-nos tan sovint com voldríem, d’alguna manera, potser estem connectats a un altre nivell amb el fil vermell. Un fil que ens connecta i que, com cada any, farà que la campanya “1 origami, 1 euro” sigui un èxit rotund entre escoles, associacions, entitats i tots els qui hi vulguin participar.
A través de l’elaboració d’unes grues de papiroflèxia ens afegim a aquesta proposta social.

La Marató se celebrarà el pròxim 20 de desembre, però ja hi ha diverses campanyes per la recaptació.