Història

L’Institut de Deltebre és l’únic centre de secundària del municipi de Deltebre que complementa la formació de tots els nois i noies de les tres escoles de primària de Deltebre, Sant Jaume d’Enveja, Balada i els Muntells. A aquests alumnes se sumen els nouvinguts d’altres països i també els que ens arriben de l’entorn de grans ciutats.

Naix l’any 1978 com una secció de l’Institut Politècnic Comte de Rius de Tarragona. El centre, ubicat en l’antic sequers de Jesús i Maria, enceta en el seu primer any acadèmic la secció d’FP de primer grau en les branques administratiu-comercial i mecànica-elèctrica. No és fins el curs 1987-1988 que comença a funcionar com a IES Deltebre.

Al llarg d’aquest anys han estat diversos els estudis que s’hi han impartit, des de la formació professional inicial, passant per l’antic BUP i COU, fins els actuals plans d’estudis d’ESO i Batxillerat. Avui dia, amb un nombre aproximat de 600 alumnes i 60 professors,  el centre ofereix també CFGM d’administratiu i, fins fa ben poc, comptava amb un CFGM de manteniment electromecànic.