Professores
Cristina Cabrera (Coordinadora d’Escoles Verdes)
Maria del Mar Delgado
Ainoa Gómez
Marta Munar (Cap de departament)
Matèries
1r d’ESO |
Ciències de la naturalesa |
Durant aquest curs l’alumnat aprèn a identificar, interpretar i analitzar la diversitat i les regularitats en els materials, els éssers vius, els embolcalls de la Terra i les estructures que conformen l’univers. |
Llibre de text
Biologia i Geologia
Sèrie Observa Santillana
1r ESO |
|
1r d’ESO |
Treball per projectes |
Coordinats amb la matèria de tecnologia, els alumnes faran el projecte: Arrela’t al Dalí.
Aquest projecte consisteix a treballar el procés tecnològic per elaborar un hort vertical i estudiar els vegetals i com influeix el canvi climàtic en el creixement de la nostra vegetació.
|
|
3r d’ESO |
Biologia i Geologia |
En aquest curs els alumnes descobriran en profunditat el funcionament del cos humà i tot allò relacionat amb el seu funcionament (malalties, alimentació…). |
Llibre de text
Biologia i Geologia
Teide
3r ESO |
|
4t d’ESO |
Biologia i Geologia (optativa) |
El contingut de biologia que es planteja en aquest curs es centra en la introducció de les tres teories-clau de la disciplina: la teoria cel·lular, la teoria cromosòmica de l’herència i la teoria de l’evolució. La geologia s’aborda a partir de l’estudi de la història de la Terra i dels seus canvis a partir d’introduir la teoria de la tectònica de plaques. |
Llibre de text
Biologia i Geologia
Teide
4t ESO |
|
1r Batxillerat |
Biologia |
La Biologia pretén proporcionar als estudiants que la cursen la base suficient per comprendre els principis generals que regeixen els fenòmens del món natural relacionats amb la biologia.
Es divideix en 5 grans blocs:
Projecte científic
Història de la vida
Bioquímica, fisiología animal i vegetal.
Biologia cel·lular
Ecologia i sostenibilitat |
Llibre de text
Biologia 1
Santillana
1r Batxillerat |
|
1r Batxillerat |
Reptes de biologia i geologia (optativa) |
Matèria optativa enfocada a facilitar una visió panoràmica del camp d’estudi d’aquestes ciències que permeti a l’alumnat constatar, despertar o descartar en el seu cas, l’interès per aquestesdisciplines.
S’estructura en 2 grans blocs:
L’estudi del planeta Terra, de les seves interaccions amb els éssers vius que hi habiten i amb la resta de l’Univers.
L’estudi de diferents disciplines derivades de la biologia, com la bioquímica, la biologia dels organismes i de les poblacions, la biologia humana, així com les ciències mèdiques i ambientals. |
Llibre de text
No hi ha llibre, la matèria es treballa amb presentacions, articles científics, treballs, projectes… |
|
1r Batxillerat |
Biomedicina (optativa) |
La biomedicina és una disciplina que estudia els aspectes biològics de la medicina, essencialment a través de l’anàlisi dels factors genètics, cel·lulars, bioquímics i moleculars del cos humà, així com les malalties que potencialment poden afectar-lo.
Es divideix en 5 grans blocs:
El càncer
La sang
El sistema nerviós
El sistema immunitari
Desenvolupament sexual
|
|
2n Batxillerat |
Biologia |
La Biologia pretén proporcionar als estudiants que la cursen la base suficient per comprendre els principis generals que regeixen els fenòmens del món natural relacionats amb la biologia.
Es divideix en sis grans blocs:
Les biomolècules i el metabolisme
Genètica molecular i cicle cel·lular
Els microorganismes i les formes acel·lulars
Immunologia
Biotecnologia
Evolució |
Llibre de text
Biologia 2
Santillana
2n Batxillerat |
|
Sortides
Durant el curs es realitzen diferents sortides i activitats vinculades a cada nivell.
- 1r ESO: dins de Projectes es realitza una sortida per conèixer els camps de conreu més propers i endinsar-se una mica en la vida de pagès (activitat vinculada al territori). També, l’alumnat de 1r d’ESO realitza una sortida relacionada amb el medi natural (Montseny, Sitges …), amb l’objectiu de veure directament a la natura tot allò que expliquem a l’aula sobre els éssers vius i els ecosistemes.
- 3r ESO durant el mes de maig es participa de la Festa de la Ciència que es realitza a la Universitat de Barcelona. Allà l’alumnat realitza diferents tallers vinculats al món científic i a la investigació. També, realitzen la sortida de descoberta del Delta del Llobregat enfocada a veure els efectes del canvi climàtic en la biodiversitat i en els seus cicles vitals.
- 4t ESO: Visita al CRAM, on els alumnes mitjançant diferents activitats coneixen més d’aprop els diferents problemes relacionats amb el medi ambient i la conservació de les espècies.
També, es visiten instal·lacions compromeses amb el medi ambient i la conservació de les espècies, com el CRAM, on els alumnes mitjançant diferents activitats coneixen més d’aprop tota aquesta problemàtica.
Altres activitats
Com a departament de ciències també s’organitzen d’altres jornades relacionades amb l’entorn més proper dels alumnes per tal que coneguin la vida que els envolta i com interaccionen amb ella mateixa.
Així, s’han organitzat sessions d’anellament científic a l’hàbitat del centre amb el que s’han pogut obtenir dades de migracions molt interessants. També s’organitzen xerrades científiques d’actualitat per reconeguts científics.
Un petit grup d’ampliació format per alumnes de quart i segon participaran al concurs de cristal·lografia de la facultat de ciències de la Terra.
L’ecosistema del Dalí
Per últim, però no per això menys important, al Dalí disposem d’un espai dins del mateix institut en el qual hi tenim representats una part dels ecosistemes més propers del nostre medi natural (aigüamolls, parc agrari, pineda, vegetació dunar de platja,…).
Així doncs, en aquest espai hi tenim una bassa, amb una població de granota verda permanent; una zona d’hort amb plantes aromàtiques i un hivernacle; arbres fruiters i tot un plegat de vegetació pròpia de la zona.
Això ens permet realitzar una gran varietat d’activitats i adaptar-nos a les necessitats del nostre alumnat. També és un espai que permet desenvolupar diferents estudis de biodiversitat.