Umberto Eco

_Italianwriterandph19507821_ef5683f3

Quan tenia 16 anys el professor de filosofia de 3r de BUP ens va fer llegir El nom de la rosa. Vaig acabar aquell curs pensant que el meu destí s’encaminava cap a la filosofia, cosa que no va acabar sent així, però així de profunda va ser la impressió que em va deixar. A vegades, ensenyar bé una matèria és tan senzill com escollir bé les seves lectures. En un moment en què els adolescents estan creant la seva identitat, és important donar les eines per escollir bé les preguntes què calen fer, i per això es necessita la filosofia.

Umberto Eco fou un filòsof, semiòleg, escriptor i crític que es va fer tota la vida preguntes, que odiava els afalacs i que tenia una veu i un pensament propis. I això no és gens fàcil.

Ha mort el mestre, llarga vida als seus escrits.