Xerrada de l’Assumpta Montellà, autora de La Maternitat d’Elna

Avui 26 de maig ens ha visitat l’Assumpta Montellà, autora del llibre La Maternitat d’Elna. Des de 2016 ha estat sortida obligada per als alumnes de 4t repetir el recorregut del triangle de l’exili: Platja d’Argelers, la Maternitat d’Elna i Cotlliure. L’any passat, però, la COVID ens va obligar a suspendre la sortida i enguany hem fet que l’ Assumpta ens portés la Maternitat al nostre institut. Per temes de COVID, l’autora ha hagut de fer tres xerrades d’una hora als diferents grups de 4t. Han estat unes xerrades molt emotives i hem estat encantats de compartir la història d’uns quants èssers que van patir brutalment les conseqüències de ser doblement estigmatitzats: per vençuts i per exiliats.

Dos alumnes de 4t d’ESO han reproduït immediatament en dos dibuixos el ressò de la xerrada en les seves ments i cors. Aquí els tenim, plasmant amb el llenguatge de l’art l’impacte emocional de la història.

Joel Candalija (4t A)                                                        Martina Doy (4t A)

Moltes gràcies, Assumpta, per seguir donant veu a tantes persones anònimes i per apropar una realitat  tan colpidora alhora que necessària  a l’alumnat. I moltes gràcies als dos alumnes que han transformat la història en un raconet d’art.