Dia mundial de la Pau

Per commemorar el dia mundial de la Pau el 30 de gener, els i les alumnes de l’#insjoancoromines han fet diverses activitats.

Cicles Formatius han realitzar una activitat al pati formant la paraula PAU. A continuació, la delegada de 1r TIS, Anna Sesto, ha llegit un manifest a favor de la pau i la no violència.

ESO i Batxillerat han elaborat un manifest de l’escola per la pau i la no violència.

Nosaltres, els estudiants, el professorat i el conjunt de persones de la comunitat educativa afectats per la persistència dels conflictes i de la proliferació de la violència, de les conductes d’intolerància a la nostra societat i arreu del món, així com per l’existència del terrorisme i de la guerra; a més a més de la urgència del canvi climàtic. Preocupats per l’increment de les situacions d’assetjament escolar, bullying a les nostres ciutats, de les amenaces i els abusos, denigrants, agressius i violents, actes i comportaments a internet i a les xarxes socials que atempten contra la integritat física i mental de les persones, i la manca de decisions per mitigar el desastre climàtic. Preocupats per l’abast de la intolerància cap a persones diferents, sobre la qual hi ha infinitat de formes de discriminació, l’odi i la violència que perjudicar la dignitat de la persona, la seva llibertat i la igualtat de drets que els són inherents a tots els éssers humans, la prevenció de la convivència, de la tolerància i Concòrdia; a més a més de la indiferència de la potent pel que fa a la dramàtica situació del nostre planeta Terra.

Reconèixer que la pau no és només absència de conflicte, volem convidar a tots els ciutadans i les institucions democràtiques per reforçar la seva aposta per la cultura de pau, la qual cosa implica: el respecte per la vida, el final de la violència i la promoció i la pràctica de la no-violència a través del diàleg, de la cooperació, i en particular de l’educació per a la tolerància, la pau i la sensibilització de la climàtic. El ple respecte de la dignitat de la persona i la defensa i promoció dels drets humans i les llibertats fonamentals, i el compromís per a la resolució pacífica de conflictes. El respecte per la igualtat de drets i oportunitats de dones i homes, i el dret de tothom a la llibertat d’expressió, opinió i informació, la prevenció de totes les formes d’abús i agressió ocults s’hi facilita.

El respecte i la promoció de la solidaritat, la sostenibilitat i el dret al desenvolupament humà i la protecció del medi ambient per a les generacions presents i futures. L’adhesió als principis de llibertat, justícia, democràcia, tolerància, solidaritat, cooperació, pluralisme, diversitat cultural i social, l’enteniment i el diàleg a tots els nivells de la societat i entre les nacions, animats per un entorn propici per a la pau i la no-violència. En conseqüència, hem de recordar, a aquest important DIA MUNDIAL, pares, professors, estudiants, periodistes, polítics, intel·lectuals, artistes i tota la ciutadania en general, la important responsabilitat que tenen en el compromís de promoure una cultura de la convivència i la pau a la humanitat; de la mateixa manera, la responsabilitat i l’informatiu i educatiu paper dels mitjans de comunicació en el foment d’aquesta cultura de la pau, el ple compromís que la societat civil ha d’exercir en el seu desenvolupament, i la responsabilitat dels governs, el paper dels quals és fonamental en la promoció i l’enfortiment de la cultura de la convivència, la tolerància, el respecte per el medi ambient i la pau. Us convidem a aquesta ESCOLA el DIA DE la PAU I la NO VIOLÈNCIA de treballar i comprometre’ns a fer realitat el que el preàmbul de la UNESCO declara, i afirma que, recordant-nos que “atès que les guerres neixen en la ment dels homes, és en la ment dels homes on s’aixeca la defensa de la pau”