I Certamen del concurs de lletrejar Miralletres a Pineda

Avui 18 de febrer s’ha celebrat el Primer Certamen del concurs de lletrejar Miralletres, organitzat per una comissió del Pla Lector de Pineda.

Hi participaven tots els centres de primària i secundària de Pineda. El concurs ha començat amb el lliurament de les lletres que cada escola havia decorat:

El nostre centre portava la primera lletra, la M de MÚSICA i les alumnes de 4t d’ESO Laia Albújar i Laura Marco han lliurat la lletra al presentador i a la dinamitzadora.

Després de les presentacions, el lliurament de les lletres, les entremaliadures de l’animadora “Paquita”, àlias Mon Mas,  i el visionat d’un power point, en el qual es podia veure l’esforç de l’alumnat i el professorat practicant el lletrejat en el dia a dia de les classes – i en el decorat de les lletres-, ha començat el concurs.

Han anat passant les diferents categories: Categoria A (3r, i 4t de primària), B ( 5è i 6è de primària), C (1r i 2n d’ESO) i D (3r i 4t d’ESO). Els alumnes havien d’escollir a l’atzar un color que indicava la posició en què lletrejarien , asseguts “principescament” i amagant la vista sota unes divertides i bellugadisses ulleres. Havien de lletrejar en el temps d’un minut el màxim de paraules possibles. A partir de 5è ja han començat les dificultats amb els accents i a l’ESO s’hi han sumat paraules més llargues i difícils, amb l’ús també de la dièresi. Alguns alumnes estaven força nerviosos i quan s’entrebancaven els costava tornar a agafar embranzida, mentre que altres mostraven una gran serenor dins l’escenari.

Entre primària i secundària ha hagut un petit descans per al simpàtic presentador i el jurat. Aquest entreacte ha estat amenitzat per la Paquita, que ha proposat un joc al públic, consistent a agafar de sota les cadires un grapat de pasta de lletres i, amb els dos bàndols enfrontats de les faves o els cigrons, crear la paraula més llarga possible. La Nhug del nostre institut ha creat una paraula de nivell alt: Esternoclidomastoidal (voilà!). I les dues sofertes professores acompanyants mentre anaven provant, amb l’ajut de la resta d’alumnes del centre, d’escriure la nostàlgica i carismàtica paraula de supercalifragilisticoespialidoso. Només el temps ha jugat en contra de declarar-nos vencedores per K.O.

A la tanda de l’ESO, l’institut hi ha participat amb tres alumnes: La Marina Coronado (1r d’ESO), en Marc Boadas (2n D’ESO) i l’Ahlam Haddadi (3r d’ESO). Tots tres ja eren guanyadors perquè havien estat seleccionats entre els alumnes dels seus respectius cursos.

La Marina ha començat nerviosa i no ha pogut mostrar del tot les seves bones capacitats lletrejadores.

En Marc, tot i l’equivocació inicial amb la primera paraula, ha agafat empenta de seguida i ha guanyat dins la seva categoria de 2n d’ESO. Felicitats, Marc!

L’Ahlam ha hagut de lletrejar algunes paraules força difícils, ha fet un paper més que meritori i ha estat a punt de guanyar.

Aquesta ha estat una primera experiència del concurs, un concurs fet amb l’objectiu de potenciar la lectura i millorar la interacció entre els centres de Pineda. De cara a l’any vinent, segur que sortirà millor i sumarem una altra bona experiència educativa!