Debat pares i fills 2015

El novembre passat es va dur a terme per vuitè any consecutiu el “Debat de pares i fills” entre els pares, mares i alumnes de primer d’ESO, amb la intenció d’afavorir el diàleg i l’intercanvi de punts de vista. Aquest any hem d’agrair particularment la gran participació de les famílies ja que van ser moltes les interessades en el tema i les que van participar.

El clima del debat va ser en tot moment molt positiu i respectuós al punt de vista de tots.

Es va parlar de molts temes però podríem destacar :

1. Reconeixement per part dels fills de la necessitat de viure en família valorant tots els beneficis de sentir-se acompanyats i cuidats en molts aspectes.
  2. Comentaris per part d’alguns fills en relació als germans més grans i més petits amb els quals de vegades costa no barallar-se.
  3. Tots reconeixien la importància de les normes a casa però molts dels fills acceptaven que no sempre les complien.
  4. Alguns fills van manifestar la seva situació difícil deguda a relacions complicades amb les noves parelles dels seus pares separats.
  5. És per tots, pares i fills, motiu de conflicte l’ús del mòbil i altres aparells electrònics ja que costa molt complir les normes pactades.
  6. Els pares van fer molta referència a les seves pors i inseguretats que els sorgeixen respecte la progressiva independència dels fills.
  7. Els pares van parlar de la necessitat d’un cert control sense envair la intimitat dels fills però no tots els fills acceptaven bé aquest control.
  8. Tant uns com altres acceptaven que la confiança s’ha d’anar guanyant poc a poc i s’avança molt quan els fills demostren actituds més madures i tots són més comunicatius.
  9. Els pares van manifestar el seu interès de ser sempre informats pels fills de les preocupacions que puguin tenir.
  10. Els fills van demanar passar més temps amb els pares i compartir més activitats amb ells i en família.

Finalment vam omplir una cartolina amb pòsits de colors amb les aportacions i comentaris de tots els participants. Posteriorment s’ha treballat a les tutories i us exposem a continuació alguns dels comentaris i conclusions dels alumnes:

“ segons la meva opinió, el debat pares i fills va ser un bon debat on tothom podia parlar i explicar els seus pensaments. Em va agradar que els pares expresessin els seus pensaments i sentiments, com els fills. Crec que estaria bé que cada any seguíssim fent aquest debat” o també “el debate padres e hijos me gustó porqué era una oportunidad de decirles a nuestros padres lo que sentíamos respecto a ellos sin que nos pasara nada, en libertad. También me gustaron los temas de los que hablamos: la privacidad y los temas de las redes sociales. Los padres y madres nos entendieron, aunque con sus propias opiniones” i “ “tots vam poder parlar i es van acceptar les opinions dels altres”.

Agraïm moltíssim l’assistència de totes les famílies i alumnes que van participar i esperem poder tornar a repetir l’experiència el proper curs amb la mateixa il·lusió de cada any.