#25N contra la Violència de Gènere

25N-2

Manifest per a contribuir a l’eradicació de la violència de gènere des de la nostra comunitat educativa

Des de l’institut Joan Coromines, de Pineda de Mar, volem ajudar a la sensibilització de l’alumnat envers la violencia de gènere i també volem contribuir a la prevenció de la violència de gènere en la joventut i en l’edat adulta, amb un seguit d’actuacions com a centre educatiu:

• Ens comprometem a una formació integral i indiscriminatòria de l’alumnat quant a sexe, creences, procedències i gustos, potenciant en la joventut la tolerància davant les diferències.
  • Ens declarem fermament a favor de les víctimes i dels col.lectius que les recolzen i en contra dels maltractadors, ajudant  aquelles persones en situació de maltractament a denunciar els abusos i trencar el silenci, essent també observadors de conductes primigènies en l’adolescència que poden devenir en conductes més agressives en el futur.
  • Ens comprometem a desmitificar els models amorosos desiguals i d’atractiu que segueixen pautes de masculinitat hegemònica, per tal d’evitar qualsevol tipus de violència en les relacions en l’adolescència, tant en les relacions estables com en les esporàdiques.
  • Es treballarà l’autoestima dels i les adolescents, per prevenir posteriors conductes de dependència afectiva.
  • Vigilarem i potenciarem l’ús no sexista de la llengua, i si cal també revisarem els àmbits curriculars, com apunta la llei Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.
  • Concretitzarem una sèrie d’activitats que commemorin el Dia, com ara la recomanació de lectures específiques, participació en concursos contra la violencia de gènere i potenciarem un debat i una reflexió al voltant d’aquest tema a partir de cançons, anuncis, produccions escrites pròpies, etc. .

En conclusió, creiem que des de l’adolescència és molt important tallar d’arrel algunes d’aquestes conductes, i com a comunitat educativa tenim la potestat i el deure de contribuir a desmuntar les creences i els estereotips culturals que degeneren en la violència vers les dones, fent una pressió inversa davant aquests estereotips. Creiem fermament en el nostre paper formador preventiu dins la societat.

violenciamasclista