Projecte eTwinning

4t. D’ESO: INTERCANVI ALEMANYA
Dates: del 11 al 15 de Desembre. Destinació: Hauenstein

Aquest curs, des de la matèria d’anglès, l’alumnat participarà en un projecte internacional (Regne Unit, Alemanya, Itàlia i Hongria) emmarcat en la comunitat eTwinning.

eTwinning és la comunitat de centres escolars d’Europa. Ofereix una plataforma als equips educatius per a comunicar-se, col·laborar i crear projectes conjunts. Fomenta la col·laboració escolar a Europa utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

eTwinning va néixer en 2005 com la iniciativa més important del Programa d’aprenentatge eLearning de la Comissió Europea y des del 2014 forma part d’Erasmus+, el programa de la Unió Europea en matèria d’educació, formació, joventut i esport. El seu Servei Central de suport està dirigit per European Schoolnet, una associació internacional de 31 Ministeris d’educació europeus que promouen l’educació en els centres escolars.

El projecte s’anomena ‘Create a Magazine’. L’alumnat tindrà la possibilitat de comunicar-se amb els companys/es dels altres països i anar creant de manera conjunta les seves revistes. Una revista serà doncs el producte final del treball elaborat durant el curs. Cada país elaborarà una revista en anglès i la presentarà als altres països.

Dintre d’aquest projecte, l’alumnat que durant el curs anterior (3ESO) va demostrar interès per la llengua anglesa i va superar la matèria amb un 6 o més, tindrà l’oportunitat de ser representant del centre a l’intercanvi que es durà a terme amb l’escola alemanya. Està previst que l’alumnat de Corbera visiti l’escola alemanya els dies 11-15 de desembre i presenti l’estat del projecte (aniran acompanyats per professorat de l’Institut Corbera). Serà una gran oportunitat per viure i veure de prop com funciona el sistema educatiu alemany i visitar àrees de gran valor cultural i històric acompanyats per la seva gent.

Els estudiants s’allotjaran amb famílies alemanyes, la qual cosa permetrà una immersió lingüística total, ja que la llengua de comunicació haurà de ser l’anglès.

Així mateix, l’alumnat alemany acompanyat pel professorat ens visitarà als voltants de Sant Jordi 2018, per viure de prop aquesta celebració i conèixer el nostre món. L’alumnat alemany s’allotjarà a casa de l’alumne que va ser acollit a Alemanya.

Per a més informació us podeu posar en contacte amb la Cristina Vives (Cap del Departament de Llengües Estrangeres i professora de 4tESO), que és qui està duent a terme aquest projecte amb els grups de 4tESO: cvives@institutcorbera.cat

Carta als pares de l’intercanvi a Alemanya