ENTREVISTA A LES PROFESSORES EVA I GEMMA SOBRE EL PROJECTE ERASMUS

BECA ERASMUS  AL CONSELL DE CENT

Durant el curs passat les professores d’anglès van preparar un projecte eTwinning anomenat Reading for Life, per sol·licitar més endavant una beca Erasmus+, en el que poden participar alumnes de tota l’ESO que encara no hagin fet el 16 anys.

A més del Consell de Cent, formen part d’aquest projecte quatre altres centres europeus: Agrupamento de Escolas de Idães (Felgueiras, Portugal), Osnovna Šola (Litija, Slovenia), la Hilstad Skole (Velfjord, Noruega) i el Liceul Tehnologic Octavian Goga (Jibou, România), que n’és el coordinador.

Aquest curs escolar, el projecte ha estat aprovat per la Unió Europea i en aquests moments ens estem preparant per la primera trobada entre els centres participants.

Us passem una entrevisa a les  professores d’ anglés que coordinen el projecte: Eva García  i Gemma Guim

Pregunta:  Qué es el projecte eTwinning ?

Resposta: eTwinning és una plataforma de la Unió Europea destinada a posar en contacte centres escolars de diferents països per fer projectes junts. El nostre projecte, Reading for Life, es proposa aconseguir que tota la comunitat educativa s’interessi per la lectura i es preocupi per valors com ara la tolerància, la no-discriminació, l’assetjament escolar, el ciberassetjament, la diversitat cultural, etc., i promou l’intercanvi d’impressions literàries i culturals entre el nostre alumnat i altres estudiants europeus.

P: Qué vol aconseguir aquest projecte ?

R: Ens proposem conscienciar els membres de la comunitat educativa sobre els temes esmentats abans, alhora que fomentem els seus hàbits lectors.

P: Quina es la durada de aquest projecte

R: Dos cursos escolars, fins el juny del 2021.

P: Quins alumnes participen en aquest projecte

R: En el projecte en realitat hi participa tot l’institut. Des de primer a 4t d’ESO es treballen les lectures seleccionades per cada trimestre a les tres assignatures de llengües, a l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica es fan tasques relacionades amb el projecte, com ara la creació d’un logotip, etc. A més, els alumnes que destaquin en aquestes tasques poden ser seleccionats per viatjar als països dels altres membres del projecte, com és el cas dels cinc estudiants que viatjaran a finals de novembre a Romania.

P: Quina es l’orentacio d’aquest any

R: Els temes que tractarem són la tolerància, la inclusió social i la solidaritat, al primer trimestre, i l’assetjament i el ciberassetjament al segon i tercer trimestre.

P: Quins son els beneficis que en traiem els alumnes del centre

R: Per començar, rebrem ajuts per acondicionar la biblioteca i altres espais del centre relacionats amb la literatura (teatre, saló de lectura). Podrem comprar més llibres i materials per fer obres de teatre i gravacions sobre llibres. A més, reflexionarem sobre temes d’actualitat que ens afecten a tots, i coneixem altres joves de la nostra edat, la qual cosa és molt enriquidora.

P: Vols afegir alguna cosa mes ?

R:  Esperem que tots els alumnes de l’ESO de 12 a 15 anys s’engresquin amb el projecte i hi     participin. Encara que no hagin estat seleccionats pels viatges, segur que podran formar part del grup internacional quan el curs vinent ens visitin els nostres amics noruecs, eslovens, portuguesos i romanesos i els seus professors.

Moltes gràcies