Des de matemàtiques volem potenciar les capacitats i competències d’anàlisi, deducció i comprensió efectiva de conceptes i procediments matemàtics. Volem construir una base conceptual sòlida a partir de la resolució de problemes i de la recerca i raonament matemàtics perquè pugui ser emprada tant en ciències socials com en ciències naturals i tecnologia. Volem també que puguin emprar eficientment eines de representació i comunicació eficaces i així poder construir coneixement matemàtic també mitjançant treball cooperatiu, respectant la igualtat entre els gèneres,i demostrant competència ciutadana i emprenedora aplicades als raonaments aportats. Així mateix, fer servir eines i programari informàtic com recolzament i ajuda a resolucions que segueixen pautes i models. Tot això sense perdre de vista el creixement personal i el benestar emocional.
Des d’economia volem que l’alumnat analitzi la informació que rep de l’actualitat des d’un punt de vista crític i reflexiu, valorant la interrelació amb altres disciplines i que entenguin conceptes econòmics que s’han tingut en compte per prendre decisions des del punt de vista de l’escassetat. Volem que analitzin quin criteri han seguit el comportament de persones i institucions rellevants per la nostra situació econòmica i quins objectius han perseguit, fent-se un criteri propi per raonar el seu acord o desacord, procurant sensibilitzar amb els objectius de desenvolupament sostenible i de justícia social. Volem que adquireixi i desenvolupi habilitats emprenedores i de treball en equip, podent comunicar-se eficaçment. Volem que entenguin la realitat empresarial i com els pot afectar com a ciutadania en la seva producció i distribució. Que tinguin una idea sobre fiscalitat. Que es reconeguin com a futurs treballadors/es amb drets i deures.
Àmbit matemàtic curs 2023-24:
PROFESSORAT | CONTACTE | ESPECIALITAT | MATÈRIES IMPARTIDES |
Silvia Bielsa (Cap d’àmbit) | sbielsa@inscarrasco.cat | Economia | Economia, empresa , matemàtiques i emprenedoria |
Xavier Jiménez | xjimenez@inscarrasco.cat | Matemàtiques | Matemàtiques i taller d’Empremta |
Ricard Orihuela | rorihuela@inscarrasco.cat | Matemàtiques | Matemàtiques |
Bet Ramallo | betramallo@inscarrasco.cat | Matemàtiques | Matemàtiques |
Rubén Ramos | rramos9@inscarrasco.cat | Matemàtiques | Matemàtiques |
David Juan | djuan8@inscarrasco.cat | Matemàtiques | Matemàtiques i tallers de tecnologia |
Les activitats i sortides organitzades des del nostre àmbit són:
ACTIVITATS, TALLERS I SORTIDES ORGANITZADES PER ÀMBIT: | |||
CURS | SORTIDA, ACTIVITAT o TALLER | MATÈRIA | DATA |
1r d’ESO | Participació a les Proves Cangur Fotografia Matemàtica Activitat Museu de les Matemàtiques MMACA. |
Matemàtiques Matemàtiques Matemàtiques |
2n trimestre 2n trimestre 3r trimestre |
2n d’ESO | Participació a les Proves Cangur Fotografia Matemàtica Emmy Noether: ambigrames |
Matemàtiques Matemàtiques Matemàtiques |
2n trimestre 1r i 2n trimestre 2n trimestre (8 març) |
3r d’ESO | Participació a les Proves Cangur Fotografia Matemàtica Administrant els teus diners Informa’t per decidir N’estàs segur? |
Matemàtiques Matemàtiques Economia Economia Economia |
2n trimestre 1r i 2n trimestre 1r trimestre 2n trimestre 3r trimestre |
4t d’ESO | Participació a les Proves Cangur Fotografia Matemàtica Administrant els teus diners Informa’t per decidir Els impostos i tu Finances per a la vida Endeutar-se? Amb seny! Inversió intel·ligent i sostenible N’estàs segur? Economia circular |
Matemàtiques Matemàtiques Economia Economia Economia Economia Economia Economia Economia Economia |
2n trimestre 1r i 2n trimestre 1r trimestre 2n trimestre 2n trimestre 2n trimestre 2n trimestre 3r trimestre 3r trimestre 3r trimestre |
1r Batxillerat | Participació a les Proves Cangur Fotografia Matemàtica |
Matemàtiques Matemàtiques |
2n trimestre 1r i 2n trimestre |
2n Batxillerat | Participació a les Proves Cangur Fotografia Matemàtica |
Matemàtiques Matemàtiques |
2n trimestre 1r i 2n trimestre |
Us convidem a visitar el padlet de l’àmbit matemàtic: