Modalitats i matèries a l’institut

Modalitats

El nostre centre ofereix dues modalitats en horari diürn; Ciències i Tecnologia i Humanitats i Ciències Socials.

S’adreça a alumnes interessats en cursar posteriorment estudis relacionats amb les ciències experimentals (biologia, química, geologia, matemàtiques…), estudis relacionats amb la sanitat (medicina, farmàcia, infermeria, psicologia, odontologia, òptica, veterinària, fisioteràpia, ciències de l’activitat física i l’esport…), estudis relacionats amb la tecnologia i el funcionament de màquines (arquitectura, disseny i desenvolupament de videojocs, enginyeria informàtica, electrònica, mecànica, telecomunicacions…).

[+ informació]

S’adreça a alumnes interessats en cursar posteriorment estudis relacionats amb el camp de l’economia i de l’empresa (administració d’empreses, màrqueting, economia, turisme…) ciències jurídiques (dret, criminologia, relacions laborals…), estudis relacionats amb l’àmbit de l’educació i serveis personals (educació infantil i primària, serveis socials, pedagogia…), estudis lingüístics i literaris, o altres com periodisme, comunicació audiovisual, geografia i història…

[+ informació]

Matèries

Al batxillerat faràs un total de 30 hores de classe distribuïdes de la següent manera:14 hores de matèries comunes a tots els batxillerats (aquelles que s’han de cursar independentment de la modalitat escollida) 4 hores de matèria comuna d’opció i 12 hores de matèries de modalitat o específiques (que l’alumne escollirà en funció dels seus interessos.

1r BATX 2n BATX
 COMUNES Llengua catalana i literatura 2h 2h
Llengua castellana i literatura 2h 2h
Llengua estrangera: Anglès 3h 3h
Filosofia 2h
Educació física 2h
Ciències per al món contemporani 2h
Història de la filosofia 3h
Història 3h
Tutoria 1h 1h
Treball de Recerca*  —  —

*El treball de recerca no té assignació horària.

MODALITATS I/O ESPECÍFIQUES Matèria comuna d’opció (1)
4h 4h
Mat. Modalitat 4h 4h
Mat. Modalitat  o Mat. Específiques 4h/2h+2h 4h/2h+2h
TOTAL 30h 30h

(1) La matèria comuna d’opció és aquella que obligatòriament s’ha de cursar amb la modalitat de batxillerat escollida, tant a primer com a segon curs.

Modalitat de batxillerat Matèria comuna d’opció
Ciències i Tecnologia Matemàtiques I i II
Humanitats i Ciències Socials Llatí I i II
Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I i II

Canvis en el currículum dels alumnes

Durant el primer mes de classes, en qualsevol dels cursos de batxillerat, els alumnes poden sol·licitar el canvi d’alguna de les matèries que hagin triat, sempre que això sigui bcompatible amb l’organització horària del centre. En el cas que el director o directora del centre n’aprovi el canvi, s’ha de considerar, a tots els efectes, que l’alumne ha cursat des del principi les noves matèries.

Per fer-ho cal que ompliu el següent formulari i el lliure a les administratives: