Criteris d’avaluació i promoció [1r Batxillerat]

Avaluació final de curs

Al final de cada trimestre i al final de curs, els alumnes reben un butlletí amb les qualificacions obtingudes en cada matèria. Les valoracions s’expressen en notes numèriques del 0 al 10 i sense decimals. Únicament es consideren com a superades les matèries amb una qualificació igual o superior a 5.

L’alumnat que tingui matèries pendents després de l’avaluació final ordinària queda pendent de la realització de les proves extraordinàries de juny i de setembre.

Amb la finalitat que l’alumnat tingui més temps per assolir els objectius d’aprenentatge de les matèries no superades en l’avaluació final ordinària del mes de juny, augmentant les seves possibilitats d’obtenir una avaluació positiva, en el cas del primer curs de batxillerat, les proves extraordinàries es realitzen en els primers dies del mes de setembre d’acord amb les dates que determina el calendari escolar anual.

En cas que l’alumne no s’hagi presentat, però porti un justificant oficial, se li podrà repetir la prova al llarg dels primers 6 dies lectius de setembre.

En el context de l’avaluació contínua, la qualificació final extraordinària de setembre és el resultat global obtingut a partir de la valoració que l’equip docent, actuant de manera col·legiada, fa d’aquets elements:

a) L’evolució de l’alumnat en el conjunt de les matèries i la seva maduresa acadèmica en relació als objectius del batxillerat, així com, al final de l’etapa, les seves possibilitats de progrés en estudis posteriors.

b) Les activitats de recuperació que s’hagi proposat realitzar al llarg de l’estiu. La no presentació d’aquestes activitats no exclou la possibilitat que l’alumne pugui fer la prova i pugui aprovar la matèria.

c) Que l’alumne s’hagi presentat a la prova extraordinària i la nota obtinguda no sigui inferior a 3.

Promoció

Es pot passar de 1er a 2n de batxillerat amb un màxim de 2 matèries suspeses, que en tot cas l’alumne haurà de recuperar.

L’alumne que no passi al segon curs ha de cursar novament primer:

• Si ha suspés 5 o més matèries, l’alumne ha de repetir el 1er de batxillerat complet.
  • En el cas que tingui 3 o 4 matèries suspeses, aquest pot escollir entre repetir tot el curs o únicament matricular-se de les matèries pendents. Si el vol cursar sencer, ha de renuinciar a les qualificacions obtingudes.

L’alumne pot romandre al batxillerat en règim ordinari un màxim de quatre anys, consecutius o no.