Visitem la necròpolis i la Tarragona romana

Com a introducció al projecte Arqueòlegs que farem per a finalitzar el segon trimestre, el dijous 28 i el divendres 29 de març els nois i noies de primer de la ESO vam anar a la Necròpolis Paleocristiana de Tarragona per a fer d’investigadors.

A partir de quatre pistes sobre una de les 3.000 tombes trobades en aquesta Necròpolis, els participants havien d’esbrinar quina història s’amagava  darrera d’algunes de les restes funeràries que es van recuperar a les excavacions dutes a terme en aquest lloc i re-viure la seva història.

Per tal de poder arribar a les conclusions finals, els alumnes van haver de realitzar càlculs matemàtics, estudis sobre els ossos i  la dentició, i sobre el significat d’alguns dels símbols i de l’aixovar que acompanyaven els sepulcres.

La sortida es va complementar amb una visita guiada per les restes arqueològiques de la Tàrraco romana.

Els alumnes han gaudit molt d’aquesta activitat i han aprés un munt sobre la tasca que estan apunt d’encetar….la d’arqueòlegs/arqueòlogues! Moltes felicitats a tots ells per la feina feta!