Estos días azules, y este sol de la infancia

“Estos días azules, y este sol de la infancia”. Aquests versos es van trobar a la butxaca de la jaqueta d’Antonio Machado pocs dies després de la seva mort a Collioure. I és a Collioure,  poble francès  a la vora del mar, on es commemora, cada any, la mort del poeta. El passat diumenge, 24 de febrer, els alumnes de 4t ESO van poder compartir aquest acte en el que, entre moltes altes activitats, es van repartir els premis dels concurs literari que organitza la FAM (Fondation Antonio Machado de Collioure) dirigit a alumnes d’instituts francesos i del nostre país. Els alumnes de Campclar també hi participen des dels inicis del concurs. Aquest any es commemora el 80 aniversari de la mort d’Antonio Machado i, com és tradició en el nostre institut des de fa 25 anys, els alumnes van fer un homenatge poètic davant la tomba del poeta. Després d’aquest emotiu acte, el grup es va dirigir a Rivesaltes per seguir les passes de tantes persones que van fugir en el que s’anomena “la retirada” en el final de la Guerra Civil. Cap al vespre, les muralles de Carcassonne ens van acollir per passar la nit en l’alberg que es troba just a l’interior de la ciutadella. Narbonne, Perpignan i Elne han estat altres punts d’interès d’aquest viatge. Castells, catedrals, carrers, gent, aparadors, comerços, paisatges i, com a punt final, la Maternité d’Elne (font), per acabar amb un missatge d’esperança i solidaritat i tancar les activitats que formen part del “Projecte Antonio Machado, Institut Campclar”.