Sortida a la central nuclear de Vandellòs I (22/11/18)

El passat dijous, 22 de novembre de 2018, el departament de tecnologia va organitzar la visita a la central nuclear de Vandellòs I que està en fase dos de desmantellament. La sortida durà unes 4 hores en total on:

• L’alumnat fou rebut i després de passar les corresponents mesures de seguretat, control d’objectes perillosos i de possibles artefactes explosius, va esmorzar.
  • Tot seguit, rebé una xerrada informativa per part del personal de l’empresa sobre radioactivitat, com evitar-la i el tractament que es dóna als residus radioactius de baixa, mitjana i alta activitat.
  • Finalment, es feu una visita guiada per la cúpula del reactor i s’ensenyà els instruments utilitzats en l’antiga sala de control de la nuclear.

Algunes de les dades més interessants que es van dir als alumnes a la visita són les següents:

• L’entitat gestora del desmantellament és l’empresa estatal Enresa
  • Actualment la central es troba en el nivell 2 de desmantellament. Concretament, s’espera que l’any 2028 hagi conclòs el desmantellament i, per tant, els terrenys de la central puguin ser retornats al seu propietari, l’empresa Hifrensa.

En acabar, es tornà cap al centre en un autocar subvencionat en part per l’empresa Enresa.