Projecte Versembrant: Taller de rap (14/02/19)

El passat dijous dia 14 de febrer els alumnes de 4t B i C van poder gaudir d’un taller de rap molt dinàmic i interactiu. Estava realitzat per l’escola popular itinerant “Versembrant”.

Versembrant és una escola popular itinerant; un projecte que pretén fomentar la consciència crítica del jovent, mitjançant l’art urbà i el hip hop. Els tallers de rap, (sobre racisme, xenofòbia, sexisme…) aspiren a posar l’estètica al servei de la crítica, en un procés creatiu del qual els protagonistes no són els talleristes sinó aquells que creant i repensant el seu entorn s’autotransformen en el procés. Versembrant és Filosofia de la praxi feta rap.

El taller va constar d’una petita part introductòria, amb breus pinzellades històriques per tal de posar en context i familiaritzar els alumnes amb la problemàtica que es va treballar (el racisme, la xenofòbia, el sexisme…)Posteriorment es va passar a la part pràctica a través de dinàmiques i del treball creatiu d’una cançó de rap.

Els va encantar perquè es van sentir protagonistes d’un procés creatiu que a molts ja els agradava a priori. Sens dubte és un taller que repetirem!