Participació a la 2a Jornada d’Emprenedoria INN Cambrils 2019 (17/01/19)

El passat 17 de gener, 7 alumnes de l’Institut Cambrils d’un total de 40 alumnes van participar a la II Jornada d’Emprenedoria a Cambrils que va tenir lloc a l’Escola d’Hoteleria de la mateixa localitat, amb l’objectiu de fomentar la creativitat, el treball en equip i iniciativa emprenedora per tal de superar un repte real proposat per l’Ajuntament.

Quin ús o usos podria tenir l’antic edifici de l’estació de Renfe en el futur? Com es podria tornar a trobar la singularitat pròpia del barri de l’Eixample? Aquest va ser el repte plantejat. A partir d’aquest cas concret, es tractava de generar idees innovadores per repensar un equipament que quedarà en desús amb l’entrada en funcionament del corredor del Mediterrani.
L’activitat va començar a les 9 del matí amb la presentació del repte i una introducció al mètode de treball “Fast design thinking” per part del dinamitzador Daniel Bernard. Els i les participants van formar a l’atzar vuit grups de cinc persones, barrejant alumnes dels diferents centres educatius participants (Institut La Mar de la Frau, Ramon Berenguer IV, INS Cambrils i INS Escola d’Hoteleria i Turisme).

Els alumnes van haver de buscar altres municipis o ciutats amb una situació similar a la de Cambrils i cercar possibles alternatives de solució. La jornada va continuar amb l’explicació de mètodes creatius i “Brainstorming” amb tot tipus d’idees per acabar ideant el projecte i la presentació del projecte davant del jurat perquè pogués deliberar i anunciar el veredicte.

Finalment, com a premi, es va lliurar un ipad a cadascun dels membres de l’equip guanyador, format per Albert Cuevas, Claudia Martínez, Yago Fornó, Lydia Blanc i Óscar Márquez (alumne de l’institut Cambrils). Enhorabona a tots/es!

Aquest dia fou molt enriquidor per a tots nosaltres.