Maletes coeducatives 3r ESO

Durant el mes de febrer els grups de 3r d’ESO han gaudit d’un projecte que es diu “Maletes coeducatives. Vivim igual”. Són quatre maletes plenes de contes, guies, novel·les i DVD’s que viatgen pels centres de Cambrils per fomentar la igualtat, el respecte i la tolerància en l’alumnat i construir una societat lliure d’estereotips i rols de gènere. El projecte s’ha impulsat des de l’Àrea de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament i la Biblioteca Pública Municipal de Cambrils.

L’Eva i la Rosana van fer una introducció sobre el contingut de la maleta, un parell de lectures -una d’un llibre de ficció i una altra sobre un llibre de coneixements-(normalment biografies de dones), van repartir llibres entre els alumnes, els quals van tenir 15 minuts per fer-hi un cop d’ull, pujar una història a Instagram (opcional) i després van fer un torn de presentacions dels llibres davant la resta de companys/es.

Des del departament de Llengua i literatures catalanes fomentem la lectura i el debat. La cultura ens fa més lliures i més feliços.