REFLEXIONEM SOBRE LA DIVERSITAT!

A l’Institut de Camarles, amb l’ acció URVIART del campus Terres de l’Ebre de la URV, reflexionem sobre la diversitat! (Fotos)

L’alumnat d’ESO de l’Institut de Camarles, gràcies al Departament de Ciències Socials del centre, està participant de forma activa fins al 30 de novembre encaixant els dibuixos de figures humanes amb parts intercanviables en forma de cubs amb els personatges creats per cada il·lustrador, que permeten fer combinacions diverses.
L’acció “Encaixa la diversitat i la igualtat” ha estat creada per quatre il·lustradors de les Terres de l’Ebre amb estils molt diferents, Ignasi Blanch, Marta Viladrich, Hernan en H i Agustí Sousa. L’URVIART, Espai de Creació Col·lectiva que coordinava el campus Extens de la Universitat Rovira i Virgili a Tortosa, té l’objectiu de contribuir a la construcció d’una societat més oberta, plural, democràtica, respectuosa, cívica i cohesionada. “Entenem la diversitat com una riquesa i creiem que actualment, encara hi ha poca sensibilitat i respecte envers les diferències, siguin culturals, d’orientació sexual, de gènere o de color de la pell”, apunta Núria Gil, exresponsable del campus Extens de la URV a Tortosa i professora de l’Institut de Camarles. És un tema que cal treballar de manera transversal en molts àmbits: l’educació, la política o els mitjans de comunicació. La proposta que envaeix el vestíbul central de l’Institut de Camarles ha estat dirigida per Núria Gil i produïda per Cristina Bestratén.

Cada il·lustrador amb el seu particular estil ha dibuixat quatre personatges diferents que sumen setze en total. L’alumnat pot intercanviar els caps, els troncs i les cames per crear-ne de nous, la qual cosa obre les portes a desenes de combinacions diferents. Es convida als participants a crear figures noves i enganxar-les a la paret del vestíbul.
Després de visitar l’exposició els estudiants reflexionen sobre el significat dels conceptes com drets humans, orientació sexual, civisme o diversitat, entre altres.

Des de la direcció del centre i el claustre, ens n’alegrem i seguim encaixant!