OCEANOGRÀFIC VALÈNCIA

El 25 d’abril els alumnes de 3r ESO i els alumnes de Ciències de 1r de Batxillerat van fer una visita a l’Oceanogràfic de València. L’Oceanogràfic està situat en el complex arquitectònic avantguardista de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, constitueix un autèntic homenatge als mars i oceans del planeta i conté aquaris de grans dimensions que reprodueixen
fidelment els ecosistemes marins més importants. Es tracta de l’aquari més gran d’Europa i en ell es pot recórrer el túnel submarí més gran d’Europa. Estan representats els principals mars i oceans del planeta en els seus aquaris personalitzats:
1. Àrtic, amb les seves belugues i pingüins.
2. Oceans (Pacífic i Atlàntic), amb taurons de fins 4 metres i moltíssimes espècies de rajades i altres peixos.
3. Tropicals, amb una col·lecció de meduses impressionant.
4. Mediterrani.
Vam poder visitat també la zona de rèptils amb tortugues gegants i cocodrils i el seu aviari. Vam poder visitar els laboratoris de la instal.lació on ens van explicar quin són aquells paràmetres
químics, físics i biològics que cal determinar per a assegurar-se del bon estat dels aquaris i dels animals que hi viuen. Vam poder visitar també l’Arca del Mar, que és l’àrea destinada a la
recuperació i conservació dels animals de mar, allí ens van explicar com cuiden els animals que els porten del mar, moltes vegades els mateixos pescadors, fins que estan sans i a punt per a
reintroduir-los de nou al seu hàbitat.
També vam veure com alimentaven als taurons petits, els nascuts recentment i quin és el mètode de control que segueixen els cuidadors per a assegurar-se que han menjat tots la quantitat que els pertoca, com s’ho fan per a distingir-los i quin serà el nou destí de molts d’ells, ja que a l’Oceanogràfic el ritme de reproducció va creixent i els nous taurons es reparteixen per diferents aquaris tant nacionals com internacionals. Els alumnes van gaudir també amb l’espectacle de dofins, amb el que es pretén conscienciar els més joves sobre la fragilitat del planeta i els ecosistemes aquàtics i l’afectació del canvi climàtic en aquestes espècies.
Vam gaudir molt amb la visita i se’ns va fer molt curta, ens vam quedar en ganes de més… (* Vídeo)

* Contingut restringit