L’INSTITUT DE CAMARLES INICIA LES ACTIVITATS ERASMUS+

Com ja sabeu, enguany se’ns ha concedit un programa Erasmus+ de la Unió Europea. El projecte s’anomena BRIDGE (Building Respectful Inclusive Dauntless Generations), i tindrà ressò a tot l’ESO. Els temes principals seran els valors com el respecte, la tolerància, la identitat de gènere, el bullying, els refugiats, el racisme, la inclusió…

En aquest projecte es realitzaran diferents activitats en una bona varietat de matèries, no només en llengua anglesa. Ens hem agrupat amb cinc instituts d’arreu d’Europa (Alemanya, Grècia, República Txeca, Itàlia i nosaltres), per la qual cosa moltes activitats es faran de manera conjunta amb aquests centres.

Apart de les activitats, uns representants de cada país podran visitar els altres centres europeus. En el nostre cas, l’alumnat viatjant serà de 3r i 4t d’ESO. Aquests alumnes – en cada viatge uns alumnes diferents – s’enduran les activitats realitzades a l’institut i en faran presentacions als centres de destí, alhora que descobriran nous països i cultures.

El primer centre que visitarem és a Wildeshausen, Alemanya, a finals de setembre. Hi anirem un grup de 7 alumnes de 4t d’ESO i dos professores.

Ja que el tema que es tracta primer és la diversitat sexual, les activitats preparatòries al centre ara a setembre seran:

– Elaboració d’unes estadístiques a nivell europeu i espanyol (en diferents sectors com ara l’educació, la família, la política, les arts…) on es reflecteixi els percentatges d’homes i dones a cadascun. (àrea de matemàtiques)

– Elaboració d’una línia del temps amb dates importants pel que fa a assoliments en el món dels drets humans en relació a la diversitat sexual (àrea de socials)

– Presentacions dels alumnes, sobre el centre, poblacions, país… (àrea d’anglès)

Totes aquestes activitats es traduiran a l’anglès i es faran a tot 4t d’ESO.

Tot l’Institut de Camarles està molt il·lusionat amb aquest projecte i demanem a tothom la seva màxima implicació. Des del Departament de Llengües estrangeres treballem per poder oferir experiències enriquidores als nostres alumnes, ja que els aporta una gran motivació i interès.

Bona feina!