ERASMUS+ A L’INSTITUT DE CAMARLES

Després d’haver-ho estat intentant diversos cursos, ara sí que podem dir que l’Institut de Camarles passa a formar part del grup d’instituts que gaudeixen de beques Erasmus+, i per si un fos poc, per partida doble. Durant dos cursos, el curs 2019-20 i 2020-21, l’Institut de Camarles participarà en dos projectes Erasmus KA229 en els quals hi participen tant alumnes com professors. En un dels projectes, en el qual participaran alumnes de 3r d’ESO, l’institut és el coordinador, i aquest rep el títol “ Smart Waste Managers”. Aquest projecte pretén que els alumnes s’adonin, a través d’activitats relacionades amb assignatures STEAM (Ciències, Tecnologia, Matemàtiques i Art), del fet que gastant menys pots produir més (“less  means more”). Els alumnes faran activitats centrades en cinc eixos principals: Consum del temps, d’aliments, de roba, d’energia i d’aigua. Els països participants en el projecte apart de nosaltres són: Turquia, Portugal, Polònia, Eslovènia i Romania. Tots els alumnes de 3r participaran en el projecte però només 17 alumnes seran becats i viatjaran gratuïtament als països esmentats. 

A l’altre projecte, anomenat “Era+ Integrated Learning Challenges”, participaran els alumnes de 1r de Batxillerat. En aquest projecte, l’Institut participa com a soci col·aborador. Els altres països participants són: Grècia (país coordinador), Alemanya, Bulgària, Eslovàquia i Romania. Viatjaran professors implicats en el projecte i 18 alumnes en total. Aquest projecte estarà centrat en les assignatures de Ciències, Llengües, Art i Educació Física. Els alumnes aprofundiran en el coneixement de la dimensió europea des dels aspectes culturals, geogràfics i històrics, així com desenvoluparan el seu procés de l’aprenentatge des de l’enfoc d’intel·ligències múltiples. 

Amb la participació en aquests projectes es desenvolupa l’autoaprenentatge, el treball col·laboratiu, es promou la sensibilitat per temes mediambientals, els vincles socials i intercanvis culturals. Així mateix, es desenvolupa l’iniciativa personal, es millora l’aprenentatge de les llengües estrangeres i el treball amb eines digitals i sobretot es pretén estendre el valor de l’educació i la formació dels nostres alumnes en una societat global i multicultural. 

Des del centre, estem molt satisfets amb el repte i esperem que els resultats i les experiències viscudes per tota la comunitat educativa durant aquests dos cursos marquin un punt d’inflexió en el nostre centre.